مجارستان خواهان ایجاد موانع مرزی بین یونان، مقدونیه و بلغارستان شد

به گزارش هنجس بلاگ، نخست وزیر مجارستان تاکید نمود: یک مانع مرزی باید در مرزهای مقدونیه و بلغارستان با یونان ایجاد شود تا ورود مهاجران خارجی به اروپا متوقف شود.

مجارستان خواهان ایجاد موانع مرزی بین یونان، مقدونیه و بلغارستان شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در سخنانی توضیح داد: باید موانعی در مرزهای مقدونیه، بلغارستان و یونان ایجاد شود تا از ورود مهاجران خارجی به اروپا جلوگیری به عمل آید. اگر نتوانیم مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا را محافظت کنیم، با دست خودمان رژیم شنگن را نابود خواهیم کرد.

وی این اظهارات را در جریان سفر به اسلوونی بیان نموده است. میرو سرار نخست وزیر اسلونی نیز در این باره گفت: اتحادیه اروپا به یک راه چاره مشترک طی چند هفته برای حل و فصل بحران مهاجرت احتیاج دارد تا از منازعه های احتمالی بین کشورها جلوگیری کند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما برای یافتن یک راه چاره تا بهار فرصت نداریم. ما به راه چارهی طی چند هفته احتیاج داریم تا از منازعه بین کشورها جلوگیری کنیم.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام نموده است که بیش از یک میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی به اروپا رسیده اند که بیشتر آنها به وسیله دریا وارد کشورهای اروپایی شده اند.

بیش از 800 هزار نفر از این مهاجران وارد مرزهای یونان شده اند. این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.طرح کمیسیون اروپا برای سهمیه بندی پناهجویان خارجی و مشخص سهمیه خاص برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مخالفت شدید بعضی اعضا از جمله لهستان، مجارستان و جمهوری چک روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 549

به "مجارستان خواهان ایجاد موانع مرزی بین یونان، مقدونیه و بلغارستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان خواهان ایجاد موانع مرزی بین یونان، مقدونیه و بلغارستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید