مصری: کمیسیون انرژی با تشکیل کارگروهی دلیل گرانی قبوض برق را آنالیز کند

به گزارش هنجس بلاگ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نماینده صومعه سرا از محاسبه قبوض برق مصرفی خانگی با نرخ تجدید پذیر خواهان ورود کمیسیون انرژی مجلس به این موضوع شد.

مصری: کمیسیون انرژی با تشکیل کارگروهی دلیل گرانی قبوض برق را آنالیز کند

به گزارش خبرنگاران سید کاظم دلخوش اباتری در تذکری شفاهی پس از استماع گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص دلیل خاموشی های مکرر در تابستان بیان نمود: ما در قانون برنامه وزارت نیرو را مکلف کردیم تا در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر سرمایه گذاری نموده و سهم این انرژی ها را در تامین برق کشور تعیین کردیم، اما متاسفانه امروز سهم انرژی پاک و تجدید پذیر کمتر از 3 درصد در تامین برق کشور می باشد و قانون برنامه به درستی اجرایی نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در قانون هدفمندی یارانه ها نیز مکلف کردیم تا تلفات برق از 24 درصد ظرف 5 سال به 10 درصد کاهش یابد، اما امروز نه تنها این تلفات کاهش نیافته است بلکه افزایش نیز داشته است، در بحث راندمان نیز تاکید داشتیم که از 38 درصد به 45 درصد باید برسد اما این امر نیز محقق نشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قرار بود بخش خصوصی نیز برای تامین برق به میان بیاید ولی این امر نیز محقق نشده است، با ادامه این فرایند بدهکاری های وزرات نیرو روزبروز افزایش می یابد، باید کارگروهی در این زمینه تشکیل گردد.

وی در ادامه تاکید نمود: از سوی دیگر قبوض برق مصرفی مردم در چند ماه گذشته به جای این که با نرخ برق حرارتی محاسبه گردد با نرخ برق تجدید پذیر محاسبه شده است که در اصل نوعی دست کردن در جیب مردم است. بعلاوه در تعیین منطقه ها گرمسیری نیز دقت کارشناسی نشده است، ما هم به کمیسیون اصل 90 و هم به هیات رئیسه مجلس شکایت نموده ایم، انتظار می رود کمیسیون انرژی این موضوع را با جدیت دنبال نموده و جلو این اقدام را بگیرد.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان نمود: از رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا با تشکیل کارگروهی از وزارت نیرو و دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی این موضوع را آنالیز نموده و گزارشی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3565

به "مصری: کمیسیون انرژی با تشکیل کارگروهی دلیل گرانی قبوض برق را آنالیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصری: کمیسیون انرژی با تشکیل کارگروهی دلیل گرانی قبوض برق را آنالیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید