مک لارن از سوپراسپرت هیبریدی آرتورا رونمایی کرد

به گزارش هنجس بلاگ، مک لارن از خودروی هیبریدی سوپراسپرت آرتورا 2022 رونمایی کرد که برای نخستین بار از معماری جدید این شرکت بهره می برد.

مک لارن از سوپراسپرت هیبریدی آرتورا رونمایی کرد

در سال 2012 بود که مک لارن برای نخستین بار هایپرکار P1 را فراوری کرد. اولین خودروی هیبرید این شرکت که با 903 اسب بخار، دارای شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه و برد الکتریکی حدود 31 کیلومتر بود. اما این خودرو در زمان ارائه بیش از 1 میلیون دلار هزینه داشت، حالا این خودروساز محصول هیبریدی جدیدی را عرضه نموده است که قیمت مناسب تری دارد و احتمالا خریداران بیشتری را به خود جلب خواهد نمود.

مک لارن آرتورا 2022 (McLaren Artura 2022) نخستین سری فراوریی خودروهای عملکرد بالای این برند است. این خودرو از موتور 3.0 لیتری V6 دوقلوی توربوشارژر بهره می برد که به تنهایی 577 اسب بخار قدرت و 584 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

همچنین در مجموعه پیشرانه یک موتور الکتریکی با نام ای-موتور (E-Motor) قرار گرفته که قادر است 94 اسب بخار قدرت اضافی به همراه 225 نیوتن متر گشتاور فراوری کند تا مجموع قدرت و گشتاور خودرو رو به ترتیب به 671 اسب بخار و 804 نیوتن متر برساند.

این قدرت باعث می گردد تا آرتورا تنها در 3.0 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر بر ساعت باشد. این پیشرانه منحصرا با یک جعبه دنده 8 سرعته جدید با دو کلاچ همراه می گردد.

موتور الکتریکی خودرو از یک بسته باتری با 5 واحد یون-لیتیوم با ظرفیت مجموع 7.4 کیلووات ساعت استفاده می نماید که برد خالص الکتریکی آن را به 30 کیلومتر می رساند. این پکیج باتری با استفاده از یک شارژر استاندارد EVSE این امکان را فراهم می نماید تا شارژ آن تنها در مدت 2.5 ساعت از صفر به 80 درصد برسد.

آرتورا نخستین خودرویی است که بر پایه معماری سبک وزن کربنی مک لارن (MCLA) فراوری شده است. این پلتفرم به طور خاص برای استافده از پیشرانه های هیبریدی مانند آرتورا طراحی شده و از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن استفاده می نماید که در عین داشتن وزن مناسب امکان طراحی در شکل های گوناگون را فراهم می نماید.

بدین ترتیب مک لارن آرتورا 1498 کیلوگرم وزن دارد که از این میزان تنها 130 کیلوگرم سهم اجزای هیبریدی خودرو است. بسته باتری 88 کیلوگرم و ای-موتور 15 کیلوگرم را به خود اختصاص داده اند. موتور بنزینی خودرو هم 160 کیلوگرم وزن دارد که 50 کیلوگرم کمتر از موتور V8 قبلی این شرکت است.

سبک معماری جدید مک لارن همچنین باعث می گردد تا این شرکت برای اولین بار تعداد قابل توجهی از ویژگی های ایمنی خودرو را با هم ادغام کند. آرتورا در مدل استاندارد از کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از حرکت بین خطوط، سیستم اتوماتیک نوربالا و تشخیص علائم جهت بهره می برد که همه دارای به روزرسانی های نرم افزاری بی سیم هم خواهند بود.

مک لارن فناوری درون خودرو را هم ارتقا داده است. آرتورا برای نخستین بار دارای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی جدید این شرکت با نام MIS II است. این سیستم از یک نمایشگر لمسی با وضوح بالا، کارپلی اپل و اندروید اتو بهره می برد. مک لارن که برای فصل 2021 مسابقات فرمول یک آماده می گردد، از ویژگی های مسابقه ای هم برای این خودرو غافل نبوده و MIS II از نرم افزار دورسنجی جهت بهره می برد که به گفته شرکت فقط برای جهتهای مسابقه استفاده می گردد.

مک لارن آرتورا 225000 دلار قیمت دارد و از مدل پایه دارای ویژگی های استاندارد مانند جایگاه های قابل تنظیم برقی، نمایشگر گوشی هوشمند، بالابر دماغه خودرو، آینه های تاشو و گرم شونده، سیستم بستن آرام درها و سیستم Homelink خواهد بود. سه تیپ اضافی عملکردی (Performance)، تک لوکس (TechLux) و ویژن (Vision) هم با ویژگی های مخصوص به خود برای خریداران این خودرو دردسترس است.

  • سوپراسپرت الکتریکی EP9 در رقابت با مک لارن P1 LM باخت

عکس ها: سوپر اسپرت مک لارن آرتورا 2022

Credit: McLaren

منبع: Motor1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2768

به "مک لارن از سوپراسپرت هیبریدی آرتورا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک لارن از سوپراسپرت هیبریدی آرتورا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید