نشست شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت

به گزارش هنجس بلاگ، نشست اعضای شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با حضور سرپرست معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز سه شنبه 14 آبان 98 برگزار گشت.

نشست شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که در محل سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار گشت، 25 نفر از مسئولان سمن ها و تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از 15 استان کشور به عنوان اعضای شورای ملی گفت و گوی سمن ها حضور داشتند.

زهرا عابدینی سرپرست معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان سمن های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تشکیل شورای ملی این سمن ها اشاره کرد و گفت: اقدامی که انجام شده قابل تحسین است و می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در سایر دستگاه های کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد حلقه واصل بین مردم و مسئولان هستند که انتظارات جامعه را در بخش های مختلف به مسئولان منتقل می کنند و به شکل هنرمندانه و دلسوزانه و با برنامه ریزی مناسب سیاست های دولت ها را نیز به بدنه جامعه انتقال می دهند.

عابدینی اضافه کرد: در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد ایجاد سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعالی هستیم که فعالیت های آنان در سطح جامعه تاثیرگذار است و نتایج خوبی را به دنبال دارد.

او شرح داد: وقتی به نقش سمن های حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نگاه می کنیم متوجه اهمیت آن ها می شویم خصوصاً این که در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به نقش و جایگاه این سه حوزه به عنوان حوزه هایی که به اشتغال و درآمدزایی کمک می کنند بیش از پیش اهمیت می یابد.

سرپرست معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: این در حالی است که فعالیت در حوزه میراث فرهنگی در حقیقت فعالیتی است که به تاریخ و تمدن ما بازمی گردد و سابقه تمدنی ایران بزرگ را به دنیا معرفی می کند از این رو می توان گفت فعالیت سمن های حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع یک نقش و فعالیت دنیای است.

او در ادامه گفت: هر سه حوزه فعالیت سمن های حاضر در این نشست دارای اهمیت است و باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد. به عنوان مثال در حوزه صنایع دستی سمن ها به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک می کنند، در حوزه میراث فرهنگی به معرفی سابقه تمدنی ایران کمک می کنند و در حوزه گردشگری این سمن ها می توانند باعث رونق هرچه بیشتر گردشگری شوند.

عابدینی گفت: از هر اقدامی که به تقویت بستر فعالیت های سمن ها و تشکل های مردم نهاد کمک کند به طور حتم حمایت می کنیم و در این میان مجموعه اقدامات سمن ها و تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای ما اهمیت فراوانی دارد.

گفت و گوی آسان و بی پرده سمن ها با مسئولان

جلال تاجیک مدیرکل دفتر امور تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست در سخنانی گفت: هدف از تشکیل شورای ملی گفت و گوی سمن ها، گفت و گوی آسان و بی پرده آنان با مسئولان امر است.

او اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان متولی اصلی سمن ها و تشکل های مردم نهاد نقش مهمی در حمایت از سمن ها دارد از این رو این نشست با هدف تعامل هرچه بیشتر و تقویت حمایت های معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار گشته است.

تاجیک در ادامه با اشاره به توجه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به حوزه سمن ها و تشکل های مردم نهاد گفت: یکی از موضوعات بسیار خوبی که در این خصوص دنبال می کنیم ایجاد سمن سرا در تمام استان های کشور برای فعالیت هرچه بهتر سمن های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 38

به "نشست شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای ملی گفت و گوی سمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید