نگاه ایران به موضوع مهاجران افغانستانی سیاسی نیست

به گزارش هنجس بلاگ، مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در مصاحبه با مهر گفت: حوادث تأسف باری که برای شهروندان افغانستان که قصد مهاجرت به ایران را داشتند اتفاق افتاده است از مسائل زندگی نشأت گرفته است، این مسائل ریشه سیاسی ندارد و مردم مسلمان دو کشور باید برای جلوگیری از دسیسه های خارجی یا سوءاستفاده از این مسائل، وحدت و برادری خود را حفظ نمایند.

نگاه ایران به موضوع مهاجران افغانستانی سیاسی نیست

حسام تأکید کرد که راه چاره این مسائل مربوط به دو ملت نمی گردد بلکه باید به وسیله مسئولین دو دولت به آن رسیدگی گردد.

به بیان رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان مسائلی که برای مهاجرین افغانستانی اتفاق افتاده است عوارض جانبی در زندگی است که از عوامل مختلف به وجود آمده است.

حسام خاطرنشان ساخت: مهاجرت اتباع افغانستان به ایران از عوامل متعددی ریشه گرفته است، فقر، گرسنگی و مسائل شدید مالی دلیل مهاجرت افغانستانی ها به ایران است.

مولوی حبیب الله حسام گفت: افغان ها به دلیل مسائل مالی زیادی که متوجه آنها است به هر صورت وارد خاک ایران برای جستجوی کار و بهبود اوضاع معیشتی خود می شوند.

رئیس شورای اخوت اسلامی در ارتباط به این موضوع توضیح داد: در بین دو ملت مسلمان وحدت و برادری و هم پذیری وجود دارد و این مسائلی که رخ می دهد عوامل متعدد دارد، این مسائل از نارسایی هایی است که در حق مردم می گردد، فقر و گرسنگی افغان ها را مجبور به مهاجرت غیر قانونی می نماید و کسانی که قاچاق انسان می نمایند از این موضوعات سوءاستفاده می نمایند.

به بیان این عالم روحانی افغان ضروری است تا مسلمانان برای جلوگیری از نفاق با یکدیگر وحدت و هم پذیری خود را حفظ نمایند، تعامل و تکلیف های خود را داشته باشند تا خداوند این عوارض دیگر را هم بردارد.

مولوی حسام در این رابطه توضیح داد: باید کوشش گردد تا قاچاق انسان کم گردد، باید سهولت ها افزایش یابد تا نه دولت به مشکل برخورد، نه مردم رنج ببینند و متضرر شوند و نه شبکه های قاچاق سوءاستفاده نمایند.

حسام در انتها گفتگوی خود یادآور شد: بهترین راه این است که به وسیله روابط دیپلماتیک و روابط بین الملل مسائل بین دو کشور حل گردد تا از نفوذ بیگانگان جلوگیری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1003

به "نگاه ایران به موضوع مهاجران افغانستانی سیاسی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ایران به موضوع مهاجران افغانستانی سیاسی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید