وزیر خزانه داری سابق انگلیس در سمت مشاور وزیر دارایی عربستان

به گزارش هنجس بلاگ، روزنامه ساندی تلگراف گزارش تدوین شده توسط ادوارد مالنیک را منتشر کرد که در این گزارش آمده است، فیلیپ هاموند، وزیر خزانه داری سابق انگلیس طی روزهای آخر سمت خود به عنوان وزیر خزانه داری پیامی را برای وزیر دارایی عربستان فرستاد که پس از آن، این مقام سعودی وی را به عنوان مشاور معین کرد.

وزیر خزانه داری سابق انگلیس در سمت مشاور وزیر دارایی عربستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، هاموند به توانایی اش درباره درک داده ها شناخته شده است اما در روزهای آخر کار خود به عنوان وزیر خزانه داری، زمانی را برای نگارش پیغامی به محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان اختصاص داد و الجدعان پس از آن، وی را به عنوان مشاور با حقوق و مزایا، معین کرد. هاموند پیغام خود را سه روز قبل از استعفایش نوشت، چراکه پیش بینی می کرد که بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب محافظه کار معین گردد.

وی در برگه ای رسمی خطاب به الجدعان، وی را حضرت عالی خطاب نموده و گفته بود که از ملاقات میان آن دو در حین سفر هاموند به جده خوشوقت بوده است.

وی در این پیغام نوشت: طی سه سال گذشته، از همکاری با شما شاد بوده ام. تمایل دارم که اولویت های عربستان در حین ریاست آینده اش بر گروه 20 را بدانم. ما به همکاری با شما جهت ارائه ریاستی پیروز، پایبند هستیم.

تعیین نیست زمانی که هاموند کلمه ما را به کار برد، به نمایندگی از خود سخن می گفت یا به نمایندگی از دولت انگلیس. بعد از یک سال، وی به عنوان یک مشاور با حقوق برای الجدعان معین شد تا مشاوره هایی را در امور مربوط به اقتصادیات دیجیتال و درخصوص ریاست عربستان در گروه 20 ارائه دهد. عربستان در اواخر امسال میلادی میزبانی کنفرانس این گروه در ریاض را برعهده خواهد داشت.

هاموند به کمیته مشورتی انتصاب های اقتصادی که به نظارت بر عزل و نصب های وزیران بعد از کنار رفتن آنها از فعالیت رسمی شان می پردازد، اعلام نمود که وی به عنوان مشاور الجدعان تا انتها 2020 همکاری می نماید. پیغام او بعد از سفر دو روزه اش به عربستان در 6 ژوئیه 2019 و چند هفته قبل از استعفایش مطرح شد.

هاموند در سفر اخیر خود به عنوان یک وزیر به عربستان، با پادشاه سعودی ملاقات کرد. وی همچنین با الجدعان در دفترش در جده ملاقات داشت و آن دو بر اهمیت شراکت تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور و بر آمادگی انگلیس برای همکاری و حمایت از عربستان در حین ریاست گروه 20 تاکید کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1757

به "وزیر خزانه داری سابق انگلیس در سمت مشاور وزیر دارایی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خزانه داری سابق انگلیس در سمت مشاور وزیر دارایی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید