پلمب بنای 400 ساله خانه امامی میبد که با بتون مرمت شد!

به گزارش هنجس بلاگ، مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اطلاع داد: خانه امامی شهر میبد متعلق به دوره صفویه و با 400 سال قدمت، به دلیل ساخت و ساز بتنی در آن با دستور دادستان پلمب شد.

پلمب بنای 400 ساله خانه امامی میبد که با بتون مرمت شد!

جهت دریافت خدمات مبلمان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

منیژه جعفری از پلمب یک بنای تاریخی 400 ساله به دلیل مرمت غیراصولی و ناهمگون اطلاع داد و گفت: مالک خانه، در این بنای ارزشمند با استفاده از بتن اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نموده بود در حالی که بر اساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف در بناهی ثبت شده در فهرست آثار ملی، بدون هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی تخلف محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس قوانین میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و همگون با بافت تاریخی صورت گیرد.

مسول حقوقی این اداره کل با قدردانی از مسوولان و مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات انجام شده در محدوده بافت تاریخی، توضیح داد: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن، وظیفه ای همگانی است.

منبع: میراث فرهنگی یزد

منبع: چمدان
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 243

به "پلمب بنای 400 ساله خانه امامی میبد که با بتون مرمت شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب بنای 400 ساله خانه امامی میبد که با بتون مرمت شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید