چرا ویگُو مورتِنسِن بعد از ارباب حلقه ها در هیچ فرانچایز هالیوودی دیگری بازی نکرده است؟

به گزارش هنجس بلاگ، فرانچایز (Franchise) به مجموعه ای از فیلم ها، بازی ها، کتاب ها یا سایر محصولات رسانه ای گفته می گردد که تحت یک نام و عنوان خاص فراوری و منتشر می شوند و معمولاً شامل چندین قسمت یا نسخه هستند. هر فرانچایز معمولاً دارای شخصیت ها، داستان ها و دنیا های مشترک است که در هر قسمت یا نسخه ادامه پیدا می نمایند و توسعه می یابند. به عنوان مثال، سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) و مجموعه فیلم های جنگ های ستاره ای (Star Wars) نمونه هایی از فرانچایزهای معروف هستند.

چرا ویگُو مورتِنسِن بعد از ارباب حلقه ها در هیچ فرانچایز هالیوودی دیگری بازی نکرده است؟

ویگُو مورتِنسِن (Viggo Mortensen)، بازیگر مشهور که در سه گانه ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون نقش آراگُورن (Aragorn) را ایفا کرد، اخیراً در مصاحبه ای با مجله ونتی فِیر (Vanity Fair) علت عدم حضورش در فرانچایزهای هالیوودی پس از این فیلم ها را شرح داد. او گفت که هیچ مسئله ای با فیلم های فرانچایز ندارد، اما اذعان کرد که چنین فیلم هایی در هالیوود اغلب به مقدار کافی خوب نوشته نمی شوند تا توجه او را جلب نمایند.

تمرکز بر داستان های جالب

مورتِنسِن گفت: من واقعاً در پی یا اجتناب از هیچ نوع ژانر یا بودجه خاصی نیستم. من فقط در پی داستان های جالب هستم. برای من مهم نیست ژانر چیست یا بودجه چقدر است یا چه کسی آنها را می سازد. من هرگز فقط به خاطر اینکه کسی کارگردانی می نماید، در یک فیلم بازی نمی کنم. داستان باید برای من مهم باشد و اگر فکر کنم برای نقش مناسب هستم، این همواره اولویت دارد.

شرط های ویگُو مورتِنسِن برای بازی در فرانچایزها

او اضافه نمود: این مسئله برای فرانچایزها نیز صدق می نماید. اگر کسی با فیلمی مانند X، سومین یا نهمین قسمت آن به من مراجعه کند و فکر کنم شخصیت خوبی است و بخواهم آن را بازی کنم و چیزی برای اضافه نمودن داشته باشم، این کار را می کنم. من مخالف نیستم. اما معمولاً این فیلم ها خیلی خوب نیستند. به نظر من، آنها معمولاً به خوبی نوشته نمی شوند و کمی قابل پیش بینی هستند. البته همواره مسئله تمام شدن پول هم وجود دارد.

تاثیر سه گانه ارباب حلقه ها بر حرفه مورتِنسِن

فیلم های فرانچایز ارباب حلقه ها همواره تأثیر زیادی بر حرفه مورتِنسِن خواهند داشت. پیتر جکسون در حال حاضر در حال آماده سازی برای بازگشت به سرزمین میانه به عنوان تهیه نماینده فیلم جدیدی از ارباب حلقه ها به نام شکار گولوم (The Hunt for Gollum) است که قرار است در سال 2026 اکران گردد. مورتِنسِن در اوایل امسال به مجله GQ UK گفت که مخالفتی با بازی دوباره در نقش آراگُورن ندارد، اما داستان باید منطقی باشد.

علاقه به نقش آراگُورن

او گفت: من دقیقاً نمی دانم داستان چیست، هنوز نشنیده ام. شاید بالاخره درباره آن چیزی بشنوم. من از بازی در نقش آن شخصیت لذت بردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. فقط در صورتی بازی خواهم کرد که برای نقش مناسب باشم، از نظر سنی که اکنون دارم و غیره. بازی در نقش بدون در نظر گرفتن این موارد احمقانه خواهد بود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 تیر 1403 بروزرسانی: 27 تیر 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3993

به "چرا ویگُو مورتِنسِن بعد از ارباب حلقه ها در هیچ فرانچایز هالیوودی دیگری بازی نکرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویگُو مورتِنسِن بعد از ارباب حلقه ها در هیچ فرانچایز هالیوودی دیگری بازی نکرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید