کرونا در اروپا، از توهین آلمانی ها به اتباع فرانسوی تا ورود غول های هوایی به عملیات ضدکرونا

به گزارش هنجس بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی اروپا حاکی از آن است که برلین درباره اقدامات خشونت آمیز شهروندان آلمانی علیه اتباع فرانسوی مبتلا به کرونا ابراز تأسف نموده و بزرگترین هواپیمای باری دنیا هم برای انتقال تجهیزات پزشکی از چین به اروپا وارد عملیات می گردد.

کرونا در اروپا، از توهین آلمانی ها به اتباع فرانسوی تا ورود غول های هوایی به عملیات ضدکرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش پیدا نموده و راه برای لغو محدودیت های ضد کرونایی که عواقب گسترده ای برای این اتحادیه به دنبال داشته است را می بندد.

تمایل آلمانی ها برای اجباری شدن پوشش ماسک در فضاهای عمومی

خبرهای کرونایی از این اتحادیه نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی خواستار اجباری شدن پوشیدن ماسک حداقل در بعضی اماکن پر خطر هستند.

یک نظرسنجی که از طرف مؤسسه یوگو صورت گرفته است نشان می دهد که 33 درصد خواستار استفاده از ماسک در سوپر مارکت ها مشابه نمونه اتریش هستند. 21درصد هم خواستار استفاده از این پوشش در اماکن عمومی هستند. تنها 37 درصد از شهفرایندان مخالف استفاده از ماسک هستند.

در آلمان تا به حال در شهر ینا استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اجباری شده است.

انگلیس هم وعده حدود 230 میلیون یورو یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی و سازمان های امدادی را داده است تا به این ترتیب از شیوع ویروس کرونا در کشورهای فقیر هم جلوگیری گردد. انگلیس به این ترتیب می خواهد از وقوع موج دوم کرونا به این کشور جلوگیری کند.

استفاده از ماسک در بلغارستان اجباری می گردد

بلغارستان هم از روز یکشنبه استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را اجباری نموده است. قوانین برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور تا 26 آوریل اعتبار دارد. در بلغارستان بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی همچنان کلیساها باز هستند. اما دولت از شهفرایندان می خواهد که در خانه بمانند.

از آنجایی که ماسک در بلغارستان هم کمیاب است دولت از شهفرایندان خواسته در صورت لزوم برای پوشاندن دهان و بینی خود در فضاهای عمومی از روسری و یا شال خود استفاده نمایند.

ابراز تاسف هایکو ماس از رفتارهای خشونت آمیز آلمانی ها با مبتلایان فرانسوی

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم رفتارهای خشونت آمیز بعضی شهفرایندان آلمانی با اتباع فرانسوی در مرزها در دوران بحران کرونا را محکوم نموده است.

وی در این باره گفته است: کرونا هیچ ملیتی را نمی شناسد و دقیقاً کرامت انسانی همین است. وی این مسئله را دردناک دانست که بعضی دوستان فرانسوی گاهی به دلیل ابتلا به کرونا از طرف شهفرایندان آلمانی مورد توهین و حمله قرار می گیرند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هم به دلیل شیوع کرونا عید پاک را بدون زائر برگزار می نماید.

پیغام ملکه الیزابت دوم به مناسبت عید پاک

ملکه الیزابت دوم هم در پیغامی به مناسبت عید پاک تاکید نمود که عید پاک لغو نشده است و در واقع بیش از هر زمان دیگری به عید پاک احتیاج داریم. وی همگان را به امیدواری فراخوانده و گفت: ما می دانیم که ویروس کرونا بر ما غلبه نخواهد کرد، هر چقدر مرگ تاریک باشد نور و زندگی بزرگتر است.

نامه شهرداری در ایتالیا به مرکل

شهردار منطقه سانتانا دی استازما در ایتالیا هم که در سال 1944 و در جریان جنگ جهانی دوم کشتار نازی ها در این منطقه انجام شد در نامه ای از مرکل درخواست کرد در دوران بحران کرونا همبستگی اروپایی بیشتری از خود نشان دهد. وی تاکید نمود: قربانی بعدی کرونا اروپا خواهد بود اگر هیچ گونه همبستگی در این اتحادیه وجود نداشته باشد.

وی انتقاد شدیدی به مخالفت آلمان با طرح مد نظر بعضی کشورهای اروپایی برای اجرای بدهی های مشترک در این اتحادیه وارد کرد.

شکست توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا در سایه بحران کرونا

توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه هم عملاً از اوایل ماه مارس دیگر هیچ کاربردی ندارد. وزیر مهاجرت ترکیه گفت که آنکارا به دلیل بحران کرونا دیگر هیچ مهاجری را از یونان نمی پذیرد.

در جریان بحران کرونا محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان هم همچنان در بین شهفرایندان افزایش پیدا می نماید.

خدمات بهداشت و درمان انگلیس NHS هم با شرکت های فناوری اپل و آلفابت برای ارائه برنامه ای که با استفاده از آن می توان دارندگان گوشی های هوشمند را که در تماس با بیماری مبتلا به کرونا قرار گرفته اند آگاه کرد کار می نمایند.

بزرگترین هواپیمای باری جهان وارد عملیات مقابله با کرونا می گردد

آنتونوف 225 با وزن 175 تن و طول بال 88 متر و 6 موتور بزرگترین هواپیمای باری جهان است که با توجه به ساختار بزرگ و پیچیدگی فنی آن هرگز وارد چرخه فراوری انبوه نشد و به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری بیش از یک سال بود که در زمین مانده بود، حالا این هواپیما برای اولین بار برای مقابله با بحران کرونا وارد عملیات می گردد. این هواپیما که می تواند تا 250 تن بار را حمل کند برای انتقال تجهیزات پزشکی از چین به اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین به سفارش ناتو و اتحادیه اروپا نمونه های دیگری از هواپیماهای غول پیکرآنتونوف چند روزی است که وارد عملیات مقابله با کرونا شده اند.

وزیر بهداشت آلمان هم درباره فرایند مقابله با کرونا در کشورش ابراز رضایتمندی نموده و کاهش محدودیت های ضد کرونایی بعد از عید پاک را امکان پذیر دانست.

کرونا همچنان در اروپا گسترش پیدا می نماید

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 166019 نفر به کرونا مبتلا شده و 16972 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 152271 نفر به این بیماری مبتلا شده و 19468 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 129654 نفر به این بیماری مبتلا شده و 13832 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 125452 نفر به کرونا مبتلا شده و 2871 نفر هم در اثر این ابتلا جان داده اند.

در انگلیس هم 78991 نفر هم به کرونا مبتلا شده و 9875 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 554

به "کرونا در اروپا، از توهین آلمانی ها به اتباع فرانسوی تا ورود غول های هوایی به عملیات ضدکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از توهین آلمانی ها به اتباع فرانسوی تا ورود غول های هوایی به عملیات ضدکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید