کشت زعفران در 20 هکتار از اراضی کشاورزی هرسین

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جهاد کشاورزی هرسین از کشت زعفران در 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اطلاع داد.

کشت زعفران در 20 هکتار از اراضی کشاورزی هرسین

سیامک الیاس پور رئیس جهاد کشاورزی هرسین با اشاره افزایش کشت زعفران در اراضی شهرستان هرسین در امسال، گفت : کشت زعفران در شهرستان هرسین امسال با افزایش سه هکتاری رو به رو بوده است.

وی اضافه نمود: در سال های گذشته حدود 17 هکتار از اراضی شهرستان هرسین زیر کشت زعفران قرار داشت که با افزایش سه هکتاری به آن در امسال این مقدار به 20 هکتار در این شهرستان رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه کشت زعفران در ایران از قدمت بالای برخورد دار است، توضیح داد: این محصول گرانبها عمری سه هزار ساله در ایران دارد که به علت اهمیت و ارزش بالای این گیاه نیازمند توجه و دقت در هنگامی کاشت و برداشت دارد.

الیاس پور خاطر نشان کرد: کشت زعفران به علت کم مصرف بودن در صرف آب گیاه مناسبی برای کشت در منطقه ها تقریباً کم آب است بعلاوه به علت گران قیمت بودن این محصول با ایجاد شغل می توان عاملی برای درآمدزایی بالا برای کشاورزان باشد.

وی به زمان مناسب برای کشت زعفران در شهرستان هرسین اشاره نمود و گفت: معمولاً کشت زعفران از اواخر خرداد ماه شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت که به همین دلیل توصیه می گردد که زمان کاشت و برداشت این محصول به تأخیر نیافتد تا بازدهی خوبی داشته باشد.

الیاس پور با اشاره به اینکه کشاورزان می توانند با برنامه ریزی مناسبی برای مصرف درست و جلوگیری از هدر رفت آب کشت های خود را مدیریت نمایند، تاکید نمود: در این راستا بر اساس تاکید کارشناسان با توجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال و در پیش داشتن بارندگی ها از کشت های پاییزه برای بهره بیشتر از نزولات استفاده نمایند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3823

به "کشت زعفران در 20 هکتار از اراضی کشاورزی هرسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت زعفران در 20 هکتار از اراضی کشاورزی هرسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید