کیک خیس موز و گردو بسیار خوشمزه و نرم

به گزارش هنجس بلاگ، در گزارش زیر طرز تهیه کیک خیس موز و گردو را به شما آموزش می دیم.

کیک خیس موز و گردو بسیار خوشمزه و نرم

به گزارش ، کیک خیس شکلاتی، پرتقالی و زعفرانی از جمله محبوب ترین کیک ها برای پذیرایی و سرو در مهمانی و دورهمی هستند. کیک خیس موزی به خاطر بافت نرم و در عین حال منسجم و همچنین طعم و عطر بی نظیر موز نیازی به خامه کشی ندارد و همین مسئله فرایند کار را بسیار آسان می نماید.

آرد: 2 و ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 4 عدد

شیر موز: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

موز: 1 عدد

روغن مایع: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

وانیل: نوک قاشق چایخوری

شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

گردو خرد شده: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

رای درست کردن کیک خیس موز و گردو ابتدا فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. در این فاصله مایه کیک را آماده کنید. تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. این کار را به مدت 10 دقیقه با همزن دستی یا برقی روی دور متوسط انجام دهید. سپس شیرموز و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط گردد.

حالا آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و 3 بار الک کنید. بعد از سه بار الک کردن باید مقدار آرد 2 و ¼ لیوان فرانسوی دسته دار باشد. ترکیب آرد بیکینگ پودر را به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و حین اضافه کردن با لیسک مرتب هم بزنید تا آرد گوله نگردد. موز و گردوی خرد شده را هم به عنوان فیلینگ کیک به مایه کیک خیس موزی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

حتما بخوانید طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ ساز

کف و دیواره های قالب کیک را چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی بیندازید. بهترین نوع قالب برای درست کردن انواع کیک خیس قالب کمربندی است، چون کیک خیلی راحت از این قالب ها جدا می گردد. مواد مایه کیک خیس موزی را در قالب کمربندی بریزید. قالب را به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد. در صورت تمایل کیک خیس موزی را با به خصوص اگر به عنوان کیک تولد استفاده می کنید با خامه فرم گرفته قنادی یا شکلات آب نموده تزیین کنید.

کیک موز و گردو را به جای درست کردن در قالب کیک در قالب کاپ کیک هم می توانید درست کنید تا کاپ کیک موز و گردو داشته باشید.

منبع: مجله کوروش

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1502

به "کیک خیس موز و گردو بسیار خوشمزه و نرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک خیس موز و گردو بسیار خوشمزه و نرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید