یافته های باستان شناسی سیراف مستندنگاری می شوند

به گزارش هنجس بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یافته های باستان شناسی سیراف مستندنگاری می شوند.

یافته های باستان شناسی سیراف مستندنگاری می شوند

سید مهدی آذریان گفت: فاز مطالعاتی و مستندنگاری یافته های بدست آمده از کاوش های باستان شناسی بندر تاریخی و جهانی سیراف که با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به سرپرستی محمد اسماعیل اسماعیلی جلودار از تاریخ یکم خرداد 1401 صورت گرفته بود، با اتمام مراحل عملیاتی، شروع شده است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف اضافه کرد: با توجه به عدم رسیدن به خاک بکر و گستردگی آثار با موافقت دستگاه های متولی و تخصیص اعتبار، ادامه کاوش در زمستان امسال برای به سرانجام رسیدن کاوش تا رسیدن به خاک بکر ادامه خواهد یافت.

او ادامه داد: در حال حاضر هیئت مستقر در پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف، تمامی یافته های بدست آمده از عملیات کاوش که شامل یافته های سفالی از جمله قطعات ظروف نوک اژدری، سفال چانگشا، یافته های سنگی (ظروف سنگی و اشیای سنگی شاخص) و یافته های شیشه ای و گچی را مورد ثبت، ضبط و مستندنگاری قرار داده اند.

آذریان توضیح داد: در این مرحله همه یافته ها عکاسی، طراحی و طبقه بندی می شوند.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف در سرانجام اعلام کرد: برنامه مطالعه و کاوش در بندر باستانی سیراف برنامه ای با افق پنج ساله و با پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، دانشگاه تهران و پژوهشگاه و پژوهشکده باستان شناسی کشور انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3774

به "یافته های باستان شناسی سیراف مستندنگاری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های باستان شناسی سیراف مستندنگاری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید