3 رویداد و جشنواره خوراک اصیل کرمانشاهی برگزار می شود

به گزارش هنجس بلاگ، مدیر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه تعریف رویدادهای مرتبط با خوراک را برای ثبت جهانی کرمانشاه در حوزه خوراک ضروری دانست.

3 رویداد و جشنواره خوراک اصیل کرمانشاهی برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری پنجشنبه 16 مرداد 99 گفت: تا به امروز برای سال 99 سه رویداد و جشنواره را تعریف و برنامه ریزی کرده ایم و این برنامه ها ادامه دارد.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: اولین رویداد، کارگاه آموزشی خوراک کرمانشاهی است که یکی از اساتید این حوزه به مدت سه ساعت و در دو سطح حرفه ای و آماتور برای عموم مردم علاقه مند این کلاس را برگزار می کند.

وی اضافه نمود: در دومین برنامه و با همکاری باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی یک استارتاپ گردشگری خوراک را برگزار می کنیم تا در این جلسه بتوانیم ظرفیت های خوراکی استان را مطرح و آنها را تجاری سازی کنیم.

قادری ادامه داد: در این جلسه هم اندیشی، تیم های مختلف حضور می یابند و همه طرح ها و ایده های خود را مطرح می کنند و از ایده هایی که کاربردی و عملیاتی باشند، حمایت های لازم انجام می شود.

قادری از برگزاری دومین جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی (کوانگ) به عنوان سومین رویداد تعریف شده نام برد و گفت: اولین دوره این جشنواره را سال گذشته برگزار کردیم و در این دوره هم لیستی از غذاهای اصیل و خلاقانه کرمانشاهی را دراختیار شرکت کنندگان قرار می دهیم.

قادری خاطر نشان کرد: داوران با توجه به شاخص های سفره آرایی، اصالت غذا، طعم، استفاده از مواد ارگانیک نفرات برتر را مشخص و از آنها با دادن لوح و جایزه تقدیر به عمل می آید.

او با اشاره به ظرفیت های بالای استان کرمانشاه در زمینه خوراک گفت: این برنامه ها و رویدادها هم در جهت اثبات توانمندی و پتانسیل کرمانشاه در زمینه خوراک است. برای اثبات این ظرفیت ها باید پروپوزال خود را در یونسکو تکمیل کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1476

به "3 رویداد و جشنواره خوراک اصیل کرمانشاهی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 رویداد و جشنواره خوراک اصیل کرمانشاهی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید