آلمان خواهان عدم مخالفت بریتانیا با اصلاحات دفاعی اتحادیه اروپا شد

به گزارش هنجس بلاگ، وزیر دفاع آلمان از بریتانیا خواست تا به قول خود مبنی بر عدم مخالفت با اصلاحات پیشنهادی با هدف تقویت همکاری های دفاعی بین کشورهای اتحادیه اروپا پایبند باشد.

آلمان خواهان عدم مخالفت بریتانیا با اصلاحات دفاعی اتحادیه اروپا شد

با تور مسافرتی به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اورسولا وون در لین وزیر دفاع آلمان در سخنانی گفت: انتظار ندارم که بریتانیا با طرح ابتکاری فرانسه و آلمان برای تعمیق همکاری های دفاعی بین 27 کشور اتحادیه اروپا مخالفت نماید.

پاریس و برلین در حال آماده کردن طرحی برای سیاست دفاعی فعالتر و مفیدتر اتحادیه اروپا هستند.

وزارت دفاع فرانسه اعلام نموده است که این سند که توسط وزرای دفاع آلمان و فرانسه در حال آماده شده است، پایه و اساسی برای بازنگری در سیاست دفاعی اروپا خواهد بود.

هدف اصلی از تنظیم این سند، فعالتر کردن نقش دفاعی اروپا بدون جایگزین کردن آن با نهادهای دفاعی ملی خواهد بود، در واقع نهادهای ملی دفاعی در اروپا همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

ولی مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا به روزنامه تایمز گفته است که لندن در برابر هر تلاشی که به ساختارهای ناتو ضربه بزند، مقاومت خواهد نمود.

وی توضیح داد: تا زمانی که فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تکمیل نشده، لندن با تشکیل ارتش واحد اروپایی مخالفت خواهد نمود و تدابیر مربوط به تشکیل ارتش اروپایی را وتو می نماید.

فرانسه و آلمان جدول زمان بندی را برای تشکیل ارتش مشترک اروپایی ارائه داده اند و انتطار می رود کمیسیون اروپا پیشنهادات مربوط به این طرح را در نشست دسامبر مطرح کند.

پیش بینی می گردد که رهبران اروپایی تا تابستان آینده برای تشکیل ارتش متحد اروپا به توافق برسند. طرح های مربوط به ادغام ساختارهای کنونی دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تشکیل ارتش متحد اتحادیه اروپا، سالهاست که مورد مذاکره و رایزنی قرار گرفته است ولی این طرح به علت مخالفت های بریتانیا به جایی نرسیده است.

بریتانیا بر این باور است که ناتو باید امنیت کشورهای اروپایی را تامین کند. تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب احیای مذاکرات برای تشکیل ارتش متحد اروپایی شده است.

وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: من انتظار دارم که بریتانیا به قول های خود عمل نموده و با اصلاحات مهم اتحادیه اروپا مخالفت نکند. پیش از ارائه طرح ابتکاری با فالون صحبت کردم و به او گفتم که این طرح علیه بریتانیا نخواهد بود. به او اعلام کردم که این طرح با هدف دستیابی به یک اروپای قوی تر خواهد بود و این اروپا می خواهد روابط خوبی با بریتانیا داشته باشد به خصوص در زمینه دفاعی.

قرار است وزرای دفاع اتحادیه اروپا در نشست امروز و فردا در براتیسلاوا درباره پیشنهادات ارائه شده، مذاکره نمایند.

سند پیشنهادی فرانسه و آلمان شامل استقرار دفاتر دفاعی اروپا، یک سیستم جاسوسی و نظارتی ماهواره ای و به اشتراک گذاری تجهیزات تدارکاتی و نظامی است.بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ناتو نیز حضور دارند ولی اروپا می خواهد قادر باشد تا به صورت مستقل از آمریکا عمل کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 274

به "آلمان خواهان عدم مخالفت بریتانیا با اصلاحات دفاعی اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان عدم مخالفت بریتانیا با اصلاحات دفاعی اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید