اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد

به گزارش هنجس بلاگ، میشل بارنیه، مذاکرکننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپا، انگلیس را به جدی نگرفتن مذاکرات مربوط به تنظیم روابط پس از جدایی از اتحادیه اروپا متهم کرد.

اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورورنیوز، بارنیه پس از یک نشست کاری با ویدیو کنفرانس با مذاکره نمایندگان انگلیسی در نشست خبری گفت: هدفی که ما مشخص نموده بودیم، حرکت به سمت پیشرفت جدی بود. اما به دلیل رویکرد لندن در آخر این هفته به جز در مواردی اندک، پیشرفتی نداشتیم.

پس از جدایی رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه سال جاری، مذاکرات میان لندن و بروکسل برای تعریف شکل جدید مناسبات میان دو طرف شروع شد. اتحادیه اروپا می گوید بریتانیا با وجود کاهش عمدی سرعت مذاکرات، موارد مهم را جدی نمی گیرد و در عین حال تمایلی برای تمدید دوره گفت وگوها هم نشان نمی دهد.

براساس توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا که امکان اجرای بریگزیت نرم را انتها فراهم کرد، دو طرف تا ماه ژوئن برای گفت وگوها فرصت دارند و پس از آن کمیسیون اروپا و مجلس بریتانیا فرصت دارند تا شکل جدید مناسبات را تا خاتمه دسامبر نهایی نمایند؛ امری که با توجه به شرایط کنونی اجرایی به نظر نمی رسد.

اختلافات میان لندن و اتحادیه اروپا در این مرحله هم به شکل و هم به محتوای مناسبات باز می شود: در حالی که انگلیس بر تدوین چندین توافق درباره روابط بازرگانی، ماهیگیری و غیره تاکید می نماید، اتحادیه اروپا خواهان تنظیم تنها یک موافقت نامه کلی و جامع است.

علاوه بر این اتحادیه اروپا می گوید در صورتی که برون داد موضوعات حساس و از جمله ماهیگیری رضایت یکی از کشورهای ذی نفع، مثلا فرانسه یا دانمارک را به دنبال نداشته باشد، هیچ راهی برای ادامه مشارکت منطقه ای با انگلیس وجود نخواهد داشت.

موضوع چالش برانگیز دیگر احترام به اصل رقابت در چارچوب تعریف اتحادیه اروپا است. بروکسل تاکید می نماید که انگلیس اجازه نخواهد داشت معیارهای متعارض با رقابت اروپایی را در زمینه قوانین کار و تامین اجتماعی و تجارت به کار گیرد. در برابر، لندن با این استدلال که از این پس قوانین داخلی این کشور است که حدود رقابت را مشخص خواهد نمود، از تن دادن به چنین تعهدی سر باز می زند.

با وجود کوشش شماری از رهبران اروپایی برای تحمیل هزینه سنگین به بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، به نظر می رسد مذاکرات برای بازتعریف روابط میان دوطرف با پیچیدگی های فنی و سیاسی پرشمار، دست کم در کوتاه مدت، آینده شفافی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 706

به "اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید