اسکار افتخاری 2020 به برندگان اهدا شد

به گزارش هنجس بلاگ، آموزشگاه اسکار، جوایز اسکار افتخاری سال جاری را به چهار دریافت کننده سال 2020 اهدا کرد.

اسکار افتخاری 2020 به برندگان اهدا شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، آموزشگاه اسکار یکشنبه شب 27 اکتبر جوایز اسکار افتخاری را به لینا ورت مولر، وس استودی، جینا دیویس و دیوید لینچ اهدا کرد.

برای اهدای جایزه لینا ورت مولر، ایزابلا روسلینی روی صحنه رفت. در این مراسم جین کمپیون و گرتا گرویگ 2 کارگردان زن پیروز نیز درباره تاریخ اسکار برای زنانی که نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شدند، صحبت کردند و آن را تاریخچه ای کوتاه و کوتاه تر از یک هایکو نامیدند.

کمپیون گفت: در حالی که بیش از 350 مرد نامزد بخش کارگردانی اسکار بوده اند تنها 5 زن شامل خودش، گرویگ و ورت مولر در این بخش تاکنون نامزد اسکار شده اند.

لینا ورت مولر در دهه 1970 با فیلم هایش در جهان شناخته شد. این فیلمنامه نویس و کارگردان ایتالیایی 91 ساله و اولین زنی است که به عنوان کارگردان نامزدی اسکار را در سال 1977 کسب کرد. وی سازنده بیش از 40 فیلم در ژانر های مختلف بوده است که فیلم های موزیکال، وسترن اسپاگتی با نقش اصلی زن، رمانس، تاریخی و حتی درام مدرسه ای از جمله آن ها بوده است.

برای اهدای جایزه وس استودی که به عنوان اولین سرخپوست آمریکایی با دریافت این جایزه تجلیل شد، کریستین بیل روی صحنه رفت.

استودی بازیگر فیلم هایی، چون با گرگ ها می رقصد، هوانورد و آخرین موهیکان بوده است. او بیش از 2 دهه است که در پروژه های سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی نموده است. از جدیدترین فیلم های وی می توان به راه خانه یک سگ و اگر از آسمان سنگ ببارد یاد کرد. وی همچنین به عنوان نویسنده، تهیه نماینده و کارگردان و مشاور برای زبان فعالیت می نماید.

دیوید لینچ یکی از مشهورترین هنرمندان صنعت فیلم آمریکا نیز برای اولین بار با دریافت اسکار افتخاری تجلیل شد. این کارگردان با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت هنری چهره ای است که هرگز اسکار دریافت ننموده است.

لینچ در سخنرانی کوتاهش از همه کسانی که در این جهت با او همراه بوده اند تشکر کرد.

او سال 1980 برای مرد فیل نما، سال 1986 برای مخمل آبی و سال 2011 برای جاده مالهالند نامزد اسکار شد. فیلم های لینچ نمایانگر تیره ترین عمق طبیعت انسانی است و اغلب شوک های جدی به مخاطب وارد می نمایند.

جینا دیویس بازیگر برنده اسکار نیز سال جاری با جایزه بشردوستی جین هرشولت تجلیل شد. این جایزه برای تجلیل از بازیگری زن و فعالیت های انسان محبت آمیز اش اهدا می گردد.

جینا دیویس برای بازی در فیلم جهانگرد اتفاقی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سال 1988 شد و سال 2005 جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی درام برای بازی در مجموعه فرمانده ویژه را به خانه برد. وی برای فیلم تلما و لوییز کاندیدای دریافت بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

استوارت کوچولو، مگس، بیتل جوس، تلما و لوییز، لیگ خودشان، دختران زمین آسان اند، توتسی، بوسه طولانی شب بخیر و قهرمان از جمله فیلم های وی هستند که در بیشتر آن ها وی در نقش زنی پرقدرت دیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 16

به "اسکار افتخاری 2020 به برندگان اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار افتخاری 2020 به برندگان اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید