اعلام پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی صربستان

به گزارش هنجس بلاگ، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان و سرلیست فهرست انتخاباتی ائتلاف راستگرای حاکم، یکشنبه شب 21 ژوئن (1 تیر) اظهار داشت حزب متبوع اش به یک پیروزی سراسری در انتخابات این کشور دست یافته است.

اعلام پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی صربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، ووچیچ در جمع هواداران گفت که حزب مترقی صربستان (SNS) بیش از 60 درصد مجموع آرا را کسب کرده است و به این ترتیب 190 کرسی از 250 کرسی مجلس صربستان را تصاحب خواهد کرد.

حزب سوسیالیست صربستان نیز که متحد حزب حاکم به شمار می رود با کسب حدود ده درصد آرا مکان دوم را به خود اختصاص داد و 30 کرسی دیگر در مجلس کسب کرد.

ووچیچ در نطق پیروزی گفت: من سال ها در سیاست بوده ام اما هیچوقت چنین لحظه ای را تجربه نکرده ام. ما همه جا پیروز شدیم، حتی جاهایی که قبلا هیچگاه برنده نبودیم.

حزب مترقی صربستان از سال 2012 بدین سو قدرت را در این کشور در دست دارد.

در سوی مقابل احزاب مخالف، از جمله حزب رادیکال صربستان، حزب دموکرات، حزب آزادی و عدالت، حزب مردم و جنبش نگذاریم بلگراد غرق شود که انتخابات را تحریم کرده بودند می گویند کمتر از نیمی از 6.6 میلیون واجد شرایط در پای صندوق ها حاضر شده اند.

مخالفان با انتقاد از فساد حاکم اعلام کرده اند که انتخابات آزاد و منصفانه نبوده است.

قانون انتخابات صربستان اخیرا تغییر کرده بود و احزاب برای ورود به آن به جای 5 درصد تنها به کسب 3 درصد آرا نیاز داشتند. با این حال طبق نتایج اولیه از میان 21 حزب، جنبش و ائتلافی که در انتخابات 21 ژوئن شرکت کردند تنها سه الی چهار حزب توانسته اند به داخل مجلس راه یابند و هیچ گروه مخالفی در مجلس حضور نخواهد داشت.

پیشتر دولت صربستان اصرار داشت که این انتخابات را 26 آوریل گذشته برگزار کند ولی با فشار احزاب مخالف و نهادهای حقوق بشری ناچار به اعلام شرایط اضطراری برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-19 شد و انتخابات را تا روز یکشنبه به تعویق انداخت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1115

به "اعلام پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید