باید با مسئولیت پذیری جمعی پای نسخه نجات اقتصاد کشور بایستیم

به گزارش هنجس بلاگ، معاون اول رئیس جمهور گفت: حل مسائل و مسائل کشور نیازمند همدلی صادقانه میان همه بخش ها و ارکان نظام است.

باید با مسئولیت پذیری جمعی پای نسخه نجات اقتصاد کشور بایستیم

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرنگاران، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (سه شنبه) در ملاقات اعضای کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز کشور در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی از جهات مختلف شرایطی استثنایی است. مهم تر از همه آنکه همدلی و همسویی میان قوای سه گانه در بالاترین سطح قرار گرفته است و نگاه مشترکی نسبت به مسایل اساسی نظام، انقلابیگری، پاکدستی و علاقه به مردم در میان مسئولین وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را شروع کرد که اقتصاد کشور با مسائل و معضلات گوناگون روبرو بود، توضیح داد: خوشبختانه با اقداماتی که ظرف همین مدت کوتاه انجام شده بسیاری از مسائل در جهت حل و فصل قرار گرفته و بر اساس برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده، امیدواریم گشایش هایی پیش روی کشور قرار گیرد.

مخبر گفت: خداوند به ما آبرو، توانمندی و افتخار خدمت به مردم عطا نموده و باید باور داشته باشیم که حل مسائل مردم جز با صرف هزینه و گذشتن از منافع شخصی میسر نیست.

معاون اول رئیس جمهور از کسری بودجه، نقدینگی مخرب و بیماری های مزمن اقتصاد کشور به عنوان سیل بنیان کن یاد کرد و اضافه کرد: باید در جهت اصلاح شرایط مالی کشور مصمم و راسخ باشیم و اگر همه با هم پای کار نایستیم، حل این مسائل شدنی نیست.

مخبر ادامه داد: باورم این است که کشور از ظرفیت های بسیار گسترده ای برخوردار است و برای هر مشکل می توان راه چاره های متعدد پیدا کرد و با هر یک از ظرفیت های گسترده نظیر دریا، معادن و کشاورزی می توان کشور را اداره کرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه تا زمانی که مدیریت و منابع کشور را به دست مردم نسپاریم، مسائل حل نخواهد شد گفت: نباید به علت آنکه بعضی تجربه های ناموفق در واگذاری امور به بخش خصوصی وجود دارد، از واگذاری امور و مدیریت ها به مردم خودداری کنیم.

مخبر بر ضرورت کوشش و برنامه ریزی در جهت حل مشکل تورم، اصلاح نظام بانکی و حل مسایل بازار سرمایه تأکید کرد و اضافه کرد: تورم جز به وسیله افزایش فراوری مرتفع نمی گردد و اگر بتوانیم بخش فراوری را رونق بدهیم علاوه بر حل مسأله تورم، ارزش پول ملی نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

معاون اول رئیس جمهور از هماهنگی کامل میان اعضای تیم مالی دولت اطلاع داد و گفت: خوشبختانه تقسیم کار دقیقی در دولت انجام شده و در کوشش هستیم تا به برطرف مسائل مردم سرعت بخشیم و هر چه زودتر مسائل معیشتی جامعه را کاهش دهیم.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، اعضای کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی به بیان مهم ترین دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند که تورم و گرانی، خسارات ناشی از خشکسالی، اشتغال، بازار سرمایه، اصلاح طرح نظام مالیاتی، تمرکز بر تحقق خواسته های مردم و برطرف موانع برای حضور مردم در اقتصاد از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3571

به "باید با مسئولیت پذیری جمعی پای نسخه نجات اقتصاد کشور بایستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید با مسئولیت پذیری جمعی پای نسخه نجات اقتصاد کشور بایستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید