بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف گلوله نهاده شد

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جمهور کلمبیا ادعا کرد، روز آدینه بالگرد حامل او و مقام های ارشد نزدیک مرز با ونزوئلا، هدف چند گلوله نهاده شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف گلوله نهاده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت کمتر از دو هفته از اظهارات مقام های کلمبیایی درباره انفجار خودروی بمب گذاری شده در یک پایگاه نظامی، رئیس جمهور کلمبیا مدعی تیراندازی به بالگرد حامل او در نزدیکی مرز ونزوئلا اطلاع داد.

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا با انتشار یک ویدئو ادعا کرد که روز آدینه (دیروز) بالگرد حامل او و بعضی دیگر از مقام های ارشد این کشور در نزدیک مرز با ونزوئلا، هدف گلوله نهاده شد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور کلمبیا اظهار داشت که بالگرد حامل او، وزرای دفاع و کشور و فرماندار نورته دو سانتاندر در حال عزیمت از منطقه مرزی کاتاتومبو به سمت شهر کوکوتا بود که هدف چند گلوله افراد مسلح نهاده شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا

ایوان دوکه گفت: آنچه مشخص است این است که این یک حمله بزدلانه است، حمله ای که سوراخ های ناشی از گلوله در بالگرد ریاست جمهوری قابل مشاهده است.

سخنگوی ریاست جمهوری کلمبیا اظهار داشت که در نتیجه تیراندازی به بالگرد، هیچ فردی زخمی نشد اما رئیس جمهور دستورات لازم را برای مشخص عاملان این حمله صادر نموده است.

طبق گزارش رویترز، کاتاتومبو که در مرز کلمبیا با ونزوئلا واقع است، سابقه ناامنی های گسترده را دارد و این منطقه برای مدت های طولانی محلی برای درگیری ها میان گروه های شورشی و دولتی بوده است.

منطقه مرزی کلمبیا و ونزوئلا طی هفته های اخیر خبرساز بوده است و اواخر خردادماه در نتیجه انفجار در پادگان ارتش کلمبیا، حداقل 36 نفر مجروح شدند.

وزیر دفاع کلمبیا گفته بود که این حمله تروریستی را گروه شورشی چپگرای موسوم به ارتش ملی آزادی بخش انجام داد اما این گروه هرگونه دست داشتن در این انفجار و حمله را رد کرد.

کلمبیا همیشه مواضع هماهنگی با آمریکا دارد و با اقدامات ضد ونزوئلایی واشنگتن همسو بوده است. ایوان دوکه رئیس جمهور ونزوئلا و در اقدامی غیرقانونی در زمان دولت دونالد ترامپ به شناسایی خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده به اسم رئیس جمهور قانونی ونزوئلا مبادرت کرد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا سال گذشته به نیروهای مسلح این کشور دستور داده بود که برای مقابله با حملات کلمبیا خود را آماده نمایند.

مادورو در مراسم ملاقات پایانی سال (2020) با نیروهای مسلح ونزوئلا گفت: مزدوران آموزش دیده تحت حمایت اقتصادی ایوان دوکه (رئیس جمهور کلمبیا) در حال آماده شدن برای انجام حمله هستند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3373

به "بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف گلوله نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف گلوله نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید