بن فرحان: سلاح مورد نیاز خود را از هر جایی که شده وارد می کنیم

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از آلمان به علت ممنوعیت صادرات سلاح به کشورش انتقاد کرد.

بن فرحان: سلاح مورد نیاز خود را از هر جایی که شده وارد می کنیم

پایگاه خبری القدس العربی ضمن اعلام این خبر و به نقل از فیصل بن فرحان افزود: ممنوعیت صادرات سلاح آلمانی به عربستان، سیگنال بسیار اشتباهی ارسال می کند. عربستان برای دفاع از خود به سلاح نیاز دارد؛ به عنوان مثال برای مقابله با حملات شورشی های حوثی که از کشور همسایه یمن صورت می گیرد. ما باید از کشور خود محافظت و دفاع کنیم.

فیصل بن فرحان در ادامه با بیان اینکه دلایل برلین را برای ممنوع کردن صادرات سلاح به کشورش درک نمی کند، گفت: نیاز ما به سلاح برای اهداف خصمانه نیست بلکه برای این است که بتوانیم از خود دفاع کنیم. ریاض به مدت طولانی در زمینه مسائل تسلیحاتی با آلمان همکاری داشته است و شرکت های آلمانی از جایگاه ویژه ای در این بخش برخوردارند. ما به نوبه خود ترجیح می دهیم این شراکت را با آلمان داشته باشیم هر چند عربستان می تواند سلاح مورد نیاز خود را از منابع دیگر نیز تأمین کند. ما آنچه را که نیاز داریم تأمین خواهیم کرد چه از آلمان یا هر جای دیگر.

ائتلاف متجاوز سعودی سال هاست که از دولت دست نشانده خود برای جنگ علیه مبارزان یمنی حمایت همه جانبه می کند و این جنگ یکی از بدترین فاجعه های انسانی را در سطح جهانی رقم زده است. در مقابل، نیروهای یمنی نیز برای دفاع از خود اهدافی را در عمق خاک عربستان و امارات هدف قرار داده اند.

دولت پیشین آلمان به رهبری صدر اعظم سابق، تا حد زیادی صادرات سلاح را به عربستان در نوامبر سال 2018 متوقف کرد و یکی از علت های این اقدام را مشارکت ریاض در جنگ علیه یمن بیان کرد. این در حالی است که دولت آنگلا مرکل استثناهایی را نیز درباره خرید تسلیحات مشترک با شرکای ناتو برای ریاض قائل شده بود.

به نظر می رسد دولت تازه آلمان به صدر اعظمی اولاف شولتز و ائتلاف حزب سوسیال دموکرات با حزب سبزها و حزب دموکرات های آزاد به فرایند ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان ادامه می دهد و حتی در حال بررسی محدود کردن استثناهای دولت قبلی است.

بر اساس این استثناها، دولت آلمان بارها صدور مجوز سلاح برای عربستان را صادر کرده و در هجده ماه ژانویه 2020 تا ژوئیه 2021، 57 محموله سلاح به ارزش تقریبی 32.7 میلیون یورو را به ریاض تحویل داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3725

به "بن فرحان: سلاح مورد نیاز خود را از هر جایی که شده وارد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن فرحان: سلاح مورد نیاز خود را از هر جایی که شده وارد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید