برترین کرم ضد آفتاب بر اساس چه معیاری انتخاب می گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، ضد آفتاب ها زمانی موثر واقع خواهند شد که از آنها به طور صحیح استفاده گردد. اینکه کدام نوع اسپری، ژل، استیک، کرم، مایع و بسیاری دیگر برترین انتخاب است، تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. در واقع زمانی که محصول ضد آفتاب موثر خواهد بود که شما واقعا از آن بهره ببرید و این کار را هم درست انجام دهید.

برترین کرم ضد آفتاب بر اساس چه معیاری انتخاب می گردد؟

ضد آفتاب ها تنها زمانی موثرند که از آنها به طور صحیح بهره ببرید. اگر در معرض نورد مستقیم آفتاب قرار می گیرید باید بدانید که باید حداقل به مقدار یک کف دست از کرم ضد آفتاب را بر روی پوست خود اعمال کنید تا شاهد اثرات محافظتی آن باشید. بر اساس مطالعات اجرا شده، بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی توصیه می نمایند به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و بروز علائم پیری زودرس پوست نظیر چین و چروک و هایپرپیگمنتیشن، سعی کنید روزانه زمان کمتری را در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

اما این تمام واقعیت نیست، در واقع باور غلطی وجود دارد که به ما حکم می نماید ضد آفتاب ها تنها زمانی که وارد فصل گرما می شویم مناسب هستند! با توجه به تغییرات کره زمین، دیگر استفاده از کرم های ضد آفتاب صرفا محدود به بهار و تابستان نبوده و حتی در روزهای آفتابی پاییز یا زمستان نیز ضروری خواهد بود.

اما چطور می توان برترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کرد؟

محافظت گسترده
به توصیه انجمن پوست آمریکا، بهتر است همواره ضد آفتاب هایی خریداری کنید که هم در برابر اشعه UVA و هم UVB از پوست شما به خوبی محافظت نمایند. اشعه های ماورابنفش یا UVA یکی از مهمترین عوامل پیر شدن پوست و ظاهر شدن چین و چروک و لک های پیری هستند. این در حالیست که اشعه های UVB می توانند موجب آفتاب سوختگی و در نهایت ابتلا به سرطان پوست شوند.
SPF و مقدار مناسب ضد آفتاب

مورد دیگری که باید به آن حتما توجه داشته باشید، فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF است. حداقل مقدار توصیه شده برای این فاکتور عدد 30 بوده و باید این توصیه را جدی بگیرید. در واقع بر اساس مطالعات اجرا شده، SPF 15 قادر است 93 درصد از اشعه های UVB را دفع نموده و این در حالیست که SPF 30 این کار را تا 97 درصد انجام می دهد. بنابراین همواره یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر را مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر این، مقدار ضد آفتابی که بر روی پوست در معرض تابش نور خورشید قرار می دهید نیز مهم است. اگر در یک روز آفتابی قرار است مدت زمان زیادی را در محیط بیرون از منزل سپری کنید (مثلا پیاده روی، بازی و یا استخر) بهتر است با یک ضد آفتاب SPF 30 پوست تمام قسمت های بدن را نیم ساعت قبل از اینکه منزل را ترک کنید، پوشش دهید.

توجه به نوع پوست
اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید باید حتما از ضد آفتاب هایی بهره ببرید که عبارت non-comedogenic بر روی بسته بندی آنها درج شده باشد. این عبارت نشان می دهد که استفاده از محصول باعث بسته شدن منافذ پوست نخواهد شد.

از سوی دیگر، اگر پوست خشکی دارید بهتر است در پی مرطوب نماینده های حاوی ضد آفتاب یا ضد آفتاب های حاوی ترکیبات آبرسان و نرم نماینده پوست نظیر هیالورونیک اسید و سرامیدها، باشید.

افرادی که دارای پوست حساس هستند، استفاده از ضد آفتاب فیزیکی یا مینرال توصیه می گردد. ضد آفتاب های فیزیکی حاوی اکسید روی و تیتانیوم بوده و با ایجاد لایه ای بر روی سطح پوست از آسیب تماشا آن جلوگیری می نمایند. هیچ کدام از این دو ماده باعث سوزش چشم یا سوختگی پوست نخواهند شد.

برترین را شما تعیین می کنید!

در نهایت باید بدانید که برترین ضد آفتاب در واقع همان محصولیست که بیشترین سازگاری را با پوست شما دارد. ضد آفتاب های شیمیایی از ترکیباتی نظیر آووبنزون و اکسی بنزون بهره می برند. این ترکیبات با جذب اشعه UV از نفوذ آن در پوست جلوگیری می نمایند.

اما اگر پوستتان مستعد حساسیت باشد ممکن است با استفاده از این نوع ضد آفتاب ها التهاب و حساسیت های پوستی را تجربه کنید. از سوی دیگر، استفاده از این محصولات به مراتب ساده تر بوده و نسبت به انواع فیزیکی و مینرال معمولا آثار کمتری (نظیر سفیدی) بر روی پوست باقی می گذارند.

نکته مهم دیگر این است که هیچ نوع کرم ضد آفتابی قادر به محافظت 100 درصدی از پوست نبوده و به همین علت استفاده از پوشش ها و اکسسوری های محافظ نظیر عینک آفتابی، دستکش، کلاه یا لباس شنای محافظ نور آفتاب نیز اهمیت بالایی دارد.

کدام نوع را بخریم؟

در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی معتبر معمولا انواع محصولات ضد آفتاب را برای فروش ارائه می نمایند. برای مثال فروشگاه اینترنتی مو تن رو انواع کرم، لوسیون و اسپری ضد آفتاب را از برندهای معتبری نظیر بایودرما، الارو، لاروش پوزای، نیوآ، اوریفلیم، استادرم، ایوروشه، لیراک و ویشی را عرضه می نماید.

اینکه کدام نوع اسپری، ژل، استیک، کرم، مایع و بسیاری دیگر برترین انتخاب است، تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. در واقع زمانی که محصول ضد آفتاب موثر خواهد بود که شما واقعا از آن بهره ببرید و این کار را هم درست انجام دهید. برای مثال اگر شما با فرم مایع یا اسپری سازگاری خوبی ندارید انتخاب چنین ضد آفتابی طبیعتا منطقی نخواهد بود. به طور کلی تمامی انواع ضد آفتاب ها مکانیسم اثرگذاری تعیین و مشابه ای داشته و صرفا مقدار SPF یا تاثیرات جانبی نظیر ضد آلودگی، مات نمایندگی، مرطوب نمایندگی، ضد پیری و چروک و امثال اینها باعث تفاوت قیمت یا نوع استفاده می شوند.

برای نمونه کرم ضد آفتاب رنگی SPF 50 ضد لک و تیرگی برند ویشی قابلیت استفاده به صورت روزانه را داشته و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. این محصول با کاهش لک و تیرگی های پوست و بعلاوه جلوگیری از پیری زودرس پوست باعث می گردد تا با یک تیر دو نشان بزنید. این کرم ضد آفتاب فاقد ترکیبات آووبنزون بوده و به لطف ویتامین های C، A، E و B3 تاثیر مطلوبی در حفظ سلامتی پوست دارد.

اگر فرم اسپری را بیشتر ترجیح می دهید، اسپری ضد آفتاب و ضد آلودگی ویشی مدل UV Protect SPF50 نیز یک انتخاب مناسب دیگر است که علاوه بر محافظت عالی در برابر اشعه های مضر نور خورشید، مرطوب نمایندگی و آبرسانی 24 ساعته پوست را هم ارائه می دهد. در ترکیبات این اسپری ضد آفتاب، آب معدنی مشهور چشمه ویشی، ویتامین E و انواع مواد آنتی اکسیدانی را می توان مشاهده کرد که همگی تاثیر مثبتی بر روی طراوت پوست دارند.

منبع: راسخون
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3541

به "برترین کرم ضد آفتاب بر اساس چه معیاری انتخاب می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کرم ضد آفتاب بر اساس چه معیاری انتخاب می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید