تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم

به گزارش هنجس بلاگ، دولت تانزانیا مدعی است ویروس کرونا در این کشور با دعای مردم و لطف خدا نابود شده است و از 8 می 2020 به بعد هیچ گزارش روزانه ای درباره شرایط کرونا در این کشور ارایه نکرده است.

تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم

مقامات دولتی تانزانیا گفته اند هیچ گونه واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وارد نخواهند کرد و به زندگی عادی خود بدون پرهیز از اجتماع و فاصله گذاری فیزیکی ادامه خواهند داد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر بهداشت تانزانیا پس از اظهارات هفته گذشته رییس جمهوری این کشور آفریقایی 60 میلیونی درباره بی تاثیری و مشکوک بودن واکسن کرونا، اظهار داشت این کشور هیچ برنامه ای برای وارد کردن واکسن کرونا ندارد و نیازی به این واکسن احساس نمی کند.

دکتر دورتی واجیما وزیر بهداشت تانزانیا در جریان یک نشست خبری اظهار داشت وزارت بهداشت تانزانیا هنوز درباره موثر و ایمن بودن واکسن های خارجی کرونا اطمینان ندارد و به همین خاطر حتی حاضر نیست در قالب طرح کواکس سازمان بهداشت جهانی برای کشورهای فقیر و کم درآمد به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت کند.

لازم به ذکر است در کنار تانزانیا، 3 کشور دیگر آفریقایی بروندی،اریتره و جزیره ماداگاسکار هم اعلام نموده اند تمایلی به دریافت رایگان واکسن کرونا خارجی در قالب برنامه سازمان بهداشت جهانی ندارند. این کشورها از داروهای سنتی خود برای درمان بیماران کرونایی استفاده می نمایند.

جان ماگوفولی رییس جمهوری تانزانیا هفته گذشته در اظهاراتی مدعی شد ویروس کرونا در کشورش نابود شده و به مردم کشورش توصیه نموده بود مرعوب فضاسازی های جهانی درباره خطر کرونا و ضرورت واکسیناسیون نشوند و از روش های سنتی از جمله استفاده از بخور برای جلوگیری از احتمال آلوده شدن به ویروس استفاده نمایند.

تانزانیا از 8 ماه می سال 2020 که آخرین آمار مربوط به مبتلایان جدید و مرگ و میرهای خود را به صورت روزانه گزارش داد، آماری درباره شرایط شیوع این ویروس در این کشور ارایه ننموده است. آخرین آمار تانزانیا 509 مورد ابتلای جدید و 21 مورد مرگ روزانه بوده است.

در طی این مدت دولت تانزانیا مدعی است با دعای مردم و یاری خدا ویروس کرونا از این کشور رخت بسته و نابود شده است.

رییس جمهوری تانزانیا در اظهارات چهارشنبه هفته گذشته خود با تردید درباره موثر بودن واکسن کرونا، گفت: اگر سفیدپوستان دارای توانایی ارائه واکسن بودند، واکسن های بیماری هایی چون ایدز، مالاریا و سرطان را کشف می کردند و به ما می دادند.

او از مردم کشورش خواسته بود قوی باشند و بدون مرعوب شدن به فعالیت عادی خود ادامه دهند و در مساجد و کلیساها برای سلامتی و نابودی ویروس ها و حفظ ملت و کشور از خطر بیماری دعا بخوانند و در عین حال از استنشاق بُخور دریغ ننمایند.

ماگافولی همچنین گفت: من افرادی را می شناسم که برای زدن واکسن کرونا از کشور خارج شدند و هنگامی که بازگشتند ویروس را با خود به کشور آوردند... ما تانزانیایی ها خودمان را حبس ننموده ایم و انتظار نداریم خود را محصور کنیم. من هیچ قرنطینه ای اعلام نمی کنم زیرا خدای ما زنده است و همچنان به محافظت از تانزانیا ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است کیت های وارداتی تشخیص بیماری کووید 19 به تانزانیا به دستور رییس جمهوری این کشور معدوم شده اند.

با وجود ادعای دولت تانزانیا درباره نابودی ویروس کرونا در این کشور، اما به دلیل عدم رعایت قرنطینه و محدودیت های مرسوم در این کشور، مراجع بهداشتی جهانی مدعی بالا بودن سطح آلودگی احتمالی به ویروس کرونا در تانزانیا هستند و حتی بعضی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا به شهروندان خود نسبت به احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا در صورت سفر به تانزانیا هشدار داده اند.، عصر ایران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2581

به "تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید