تلاش جدید در کنگره برای چرخش منابع نظامی آمریکا به آسیا

به گزارش هنجس بلاگ، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا با ارائه طرحی خواستار در نظر دریافت منابع مالی کافی جهت مقابله با نفوذ چین شده است.

تلاش جدید در کنگره برای چرخش منابع نظامی آمریکا به آسیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنامه پنتاگون برای تغییر منابع نظامی آمریکا به آسیا جهت مقابله با نفوذ چین از حمایت تازه ای در کنگره برخوردار شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال با گزارش این خبر می افزاید یک نماینده ارشد کنگره در صدد جلب حمایت پنتاگون برای سرمایه گذاری حداقل 6 میلیارد دلار در سال روی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک است.

تلاش ها برای پیشبرد این طرح، مشابه بودجه ای موسوم به ابتکار بازداری در اروپا است که پنتاگون طی سال های گذشته برای مقابله با نفوذ روسیه به فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا اختصاص داده است.

وال استریت ژورنال نوشته ابتکار بازداری در اروپا شماری از سیاستمداران ضدچین را برآن داشته در صدد مجاب کردن پنتاگون برای اختصاص بودجه ای مشابه برای کاستن از نفوذ چین برآیند. پنتاگون در 7 سال گذشته نزدیک به 30 میلیارد دلار برای مقابله با روسیه اختصاص داده است. بودجه پنتاگون برای سال مالی جاری بیش از 700 میلیارد دلار است.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا سال میلادی گذشته گفت منطقه آسیا-اقیانوسیه در اولویت نخست برنامه های وزارتخانه تحت امر او قرار گرفته است.

طرح جدید برای مقابله با نفوذ چین را مک ثورنبری، قانونگذار جمهوری خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا تهیه و تدوین کرده است. او در گفت وگو با وال استریت ژورنال، با اشاره به سخنان اسپر می گوید: اگر این منطقه در اولویت برنامه ها[ی پنتاگون] است باید پولمان را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنیم.

طرح ثورنبری که روز پنجشنبه به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده خواستار اختصاص بودجه برای برنامه های پنتاگون در منطقه ایندوپاسیفیک شده است.

م

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 674

به "تلاش جدید در کنگره برای چرخش منابع نظامی آمریکا به آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش جدید در کنگره برای چرخش منابع نظامی آمریکا به آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید