خبرنگاران استان اصفهان در بحث خوشه های صنعتی فعال تر گردد

به گزارش هنجس بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت استان اصفهان در بحث خوشه های صنعتی بسیار بالا است که انتظار می رود در این زمینه فعال تر گردد.

خبرنگاران استان اصفهان در بحث خوشه های صنعتی فعال تر گردد

محسن صالحی نیا عصر چهارشنبه در نشستی با فعالان مالی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش این استان اصفهان در فراوری و صنعت، یادآور شد: 400 خوشه صنعتی در کشور برنامه ریزی شده بود که 105 خوشه تا کنون به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به نقش خوشه های صنعتی در هم افزایی واحدهای کوچک افزود: کمتر صنعتی اعم از صنایع عظیم، متوسط و خرد است که در اصفهان نباشد و از این رو سطح انتظارها در استان متفاوت است و در بعضی بخش ها حجم کار با چند استان برابری می نماید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان نمود: حمایت از واحدهای موجودی که می توانند سطح دانش فنی، تنوع محصولات و کاهش قیمت را توسعه دهند، جزو سیاست های محوری این وزارتخانه است.

وی افزود: آمار واگذاری در چهار ماه گذشته چند برابر شده و فضای کسب و کار به گونه ای است که شرایط فراوری از جنبه های گوناگون منجمله ایجاد ارزش افزوده و فروش شرایط بهتری را نشان می دهد.

صالحی نیا تاکید نمود: وزارت صمت به عنوان دستگاه سیاست گذار با سیاست های حمایتی کوشش می نماید فرصتی فراهم گردد تا سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای فراوری پیدا نمایند.

وی مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و ادامه داد: کوشش می کنیم با منابع محدود ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه خاص و کالاهای واسطه ای لازم را تهیه کنیم.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امروز شرایطی فراهم شده است تا واحدهای فراوریی هم در بازار صادراتی و هم در داخل فرصت خوبی برای فروش داشته باشند.

به گفته وی، سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات واحدهای کوچک بود که کوشش دولت برای تحقق آن در امسال و هموارتر شدن جهت صادرات آنها است.

صالحی نیا یاری به طرح های دارای پیشرفت لازم را از دیگر سیاست های وزارت صمت برشمرد و افزود: یک هزار و 600 طرح با پیشرفت بیش از 60 درصد و 900 طرح با پیشرفت بیش از 80 درصد در حال حاضر در استان اصفهان وجود دارد که کوشش می کنیم در گام نخست طرح های با پیشرفت بیش از 80 درصد و در گام بعدی طرح های با پیشرفت بیش از 60 درصد به نتیجه برسد.

شرکت در آیین بهره برداری از چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال در کمشچه، نطنز، کاشان و چادگان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، افزون بر 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد، اشتغال صنعتی هشت درصد و در طرح های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1194

به "خبرنگاران استان اصفهان در بحث خوشه های صنعتی فعال تر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان اصفهان در بحث خوشه های صنعتی فعال تر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید