خبرنگاران بورل: آمریکا حق به کار گیری مکانیسم ماشه را ندارد

به گزارش هنجس بلاگ، لندن - خبرنگاران - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره نمود و گفت که این کشور مشارکت کننده این توافق به شمار نمی رود و بنابراین نمی تواند به سازوکار بازگرداندن تحریم ها علیه ایران متوسل گردد.

خبرنگاران بورل: آمریکا حق به کار گیری مکانیسم ماشه را ندارد

جوسپ بورل با صدور بیانیه ای که بامداد آدینه در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد توضیح داد: همانگونه که بارها اعلام کردم آمریکا به طور یکجانبه به مشارکت خود در برجام در تاریخ 8 می 2018 پایان داد و در متعاقبا در هیچ یک از فعالیت های مرتبط با این توافق شرکت نکرد. بنابراین این کشور نمی تواند در کسوت طرف برجام از مکانیسم ماشه در قطعنامه 2231 استفاده کند.

وی اضافه کرد: به عنوان هماهنگ نماینده برجام تمام کوشش خود را برای اطمینان از حفظ و اجرای کامل این توافق توسط تمام طرف به کار می گیرم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که برجام یکی از پایه های کلیدی معماری جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای به شمار می رود و باعث ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر پنج شنبه (به وقت محلی) به مقر نیویورک سازمان ملل متحد رفت تا در ملاقات با دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این ملاقات که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل ننموده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض نموده است!

دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی نمایند. آنها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که اساس چندجانبه گرایی است توضیح دادند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می گردد و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1630

به "خبرنگاران بورل: آمریکا حق به کار گیری مکانیسم ماشه را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بورل: آمریکا حق به کار گیری مکانیسم ماشه را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید