خبرنگاران طرح تصفیه پساب اولترافیلتراسیون در مجتمع فولاد سفیددشت بروجن بهره برداری شد

به گزارش هنجس بلاگ، شهرکرد - خبرنگاران- مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در بخش صنعت کشور ، طرح تصفیه فاضلاب و پساب به روش اولترافیلتراسیون در مجتمع فولاد سفیددشت با همکاری یکی از شرکت دانش بنیان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران طرح تصفیه پساب اولترافیلتراسیون در مجتمع فولاد سفیددشت بروجن بهره برداری شد

محمود ارباب زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این ابتکار و فناوری با همکاری یکی از شرکت دانش بنیان با وجود تحریم مالی کشور در سال جهش فراوری در این مجتمع صنعتی ، تجهیز، تکمیل و بهره برداری شد.

به گفته وی، با راه اندازی این طرح خلاق ملی 30 لیتر آب در ثانیه از پساب و شبکه فاضلاب شهر بروجن تصفیه و در صنعت فولادسازی به واحد احیاء مستقیم و سیستم خنک کننده می رسد.

به گزارش خبرنگاران،واحد تصفیه پساب فولاد سفید دشت به صورت تمام اتوماتیک طراحی شده است و شامل واحدهای فیلترشنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج، گندزدایی اولیه و واحد اولترافیلتراسیون است.

مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ،با اشاره به دستاورد رشد 30درصدی بهره وری(راندمان) و فراوری 725هزار تُنی آهن اسفنجی در سال 98 توضیح داد: سال جاری در راستای تحقق جهش فراوری با تمرکز بر اهداف توسعه ای، فراوری800 هزار تُن آهن اسفنجی برای این مجتمع پیش بینی شده است.

وی گفت:از ابتدای سال جاری تا به امروز با وجود مشکل شیوع ویروس کرونا ، 55 هزار تُن آهن اسفنجی در این واحد صنعتی فراوری شده است که با بومی سازی سامانه تصفیه پساب، توسط متخصصان داخلی، بیش از 50 درصد صرفه جویی ارزی در این مجتمع اجرا شده است.

ارباب زاده، از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی تصفیه خانه اصلی پساب بروجن تا انتها سال جاری اطلاع داد و تاکید نمود: بدنبال اجرای سیاست بهره مندی از پساب فاضلاب در طرح های صنعتی، برنامه ریزی های لازم برای استفاده از پساب فاضلاب بروجن در طرح فولاد سفیددشت به میزان 100 لیتر ثانیه سال جاری محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد:در این طرح شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری بخشی از آب تصفیه شده از پساب فاضلاب بروجن را برای استفاده در صنعت به فولاد سفیددشت اختصاص می دهد.

مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری توضیح داد: شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری درآمدهای ناشی از فروش این پساب را در اجرا و تکمیل زیرساخت های آب و فاضلاب شهرستان بروجن هزینه می نماید.

وی، از توسعه فولادسازی سفیددشت در سال آینده اطلاع داد و یادآور شد: هم اینک 530 نفر شامل 130 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح فراوریی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری نموده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز فراوری شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفیددشت فعال است.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفیددشت در حدود 30 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

هم اینک یکهزار و 127 واحد فراوریی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 647

به "خبرنگاران طرح تصفیه پساب اولترافیلتراسیون در مجتمع فولاد سفیددشت بروجن بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح تصفیه پساب اولترافیلتراسیون در مجتمع فولاد سفیددشت بروجن بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید