خبرنگاران کنندگان کردستان به دور از حواشی توسعه استان را دنبال می کنند

به گزارش هنجس بلاگ، سنندج - خبرنگاران - رییس مجمع نمایندگان کردستان گفت: اختلافات گذشته در حوزه مدیریتی استان چالش ها و مشکلاتی بوجود آورد برای همین نمایندگان مردم استان در مجلس یازدهم به دور از حواشی و سیاست زدگی و سیاسی بازی بدنبال تحقق برنامه های توسعه ای در استان هستند.

خبرنگاران کنندگان کردستان به دور از حواشی توسعه استان را دنبال می کنند

پرویز اوسطی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هدف اصلی مجمع کنندگان کمک به توسعه استان و گره گشایی از مسائل و مسائل آن خواهد بود و در این زمینه در راستای تحقق اولویت های اصلی نظام و انتظارات قانونی مردم کمک حال مجموعه مدیریتی استان برای پیشبرد بهتر اهداف هستیم.

وی با بیان اینکه فرصت مناسبی در مجلس یازدهم برای استفاده مطلوب مجموعه مدیریتی استان و تحقق برنامه توسعه ایجاد شده است، افزود: باید همه بدنبال تحول گرایی در حوزه های مختلف باشیم و در این میان مدیران اجرایی بواسطه کنندگان مردم در مجلس می تواند مطالبات خود را منتقل کنند.

کننده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت موثر مردم و مردم باوری را مساله ای مهم برای رشد سرمایه گذاری در استان کردستان دانست و افزود: بعد از انقلاب یک رشد کلی را در کشور شاهد بودیم که کردستان هم از این موهبت بهره مند بود اما در مقایسه با شاخص های رشد و توسعه کشور در استان های برخوردار، عقب ماندگی هایی وجود دارد که بر اثر غفلت از ظرفیت های بالقوه استان و فرصت های تاریخی مناسب جهت سرمایه گذاری بوجود آمده است.

اوسطی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مطلوب، استعدادهای بالقوه و برتر استان بویژه در بخش های گردشگری، کشاورزی و معدن را بالفعل کنیم که تحقق این امر مهم با همدلی، انسجام و تلاش مضاعف شبانه روزی میان کنندگان مردم در مجلس و مجموعه اجرایی استان مُیسر است.

رییس مجمع کنندگان کردستان به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز بکار مجلس یازدهم اشاره و توجه به عدالت را مهمترین محور آن گفت و یادآور شد: بسترهای لازم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه فراهم است و سیاست های کلی ابلاغی، خطوط اصلی حرکت در این راستا را تعیین کرده است.

اوسطی بیانیه گام دوم انقلاب را حاوی پیام های مهمی برای مسوولان دانست و گفت: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، سند راهبردی و چراغ روشنی برای آینده کشور است که با عمل به آن زمینه های توسعه نیز تسهیل می شود و مجلس یازدهم بسترسازی و ریل گذاری مناسبی را برای تحقق این راهبردها مدنظر دارد.

کننده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور در دهه اول و دوم انقلاب با شرایط جنگ و سازندگی درگیر بود، افزود: از دهه سوم به مرحله ای رسیدیم که بستر برای توسعه و پیشرفت فراهم بود ولی در زمینه تحقق عینی عدالت در گام دوم انقلاب و رسیدن به جایگاه واقعی از این نظر کنندگان مجلس و مسئولین بایستی تلاش مضاعفی داشته باشند.

اوسطی تاکید کرد: اکنون زمان این است که همه قوا، دست بدست هم داده و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی خاستگاه عدالت خواهی و حق طلبی است و مجلس یازدهم باید در این زمینه برنامه هایی داشته باشد و قاطعانه بر اجرایی شدن آن نظارت کند تا به همه ساختارهای قوای سه گانه تسری یافته و رضایت مردم جلب شود.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 کننده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 کننده، حوزه انتخابیه بیجار یک کننده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان های قروه و دهگلان یک کننده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان های سقز و بانه یک کننده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان های مرویان و سروآباد یک کننده) است.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شور ای اسلامی پنج کننده از حوزه های انتخابیه چهارگانه استان کردستان با کسب رای اکثریت مجوز لازم برای حضور در بهارستان را گرفتند و انتخاب ششمین کننده در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار به دور دوم کشیده شد.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان، حدود یک هزار و 700 روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل 29 درصد ساکنان روستایی و 71 درصد ساکنان شهری است.

در نشست هفته گذشته مجمع کنندگان استان کردستان، اعضای این مجمع پرویز اوسطی کننده مردم قروه و دهگلان را به عنوان رییس مجمع کنندگان استان کردستان انتخاب کردند.

این نشست درخصوص راه های توسعه و پیشرفت استان کردستان برگزار شد و اعضای مجمع بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مجلس در پیشبرد اهداف ملی و منطقه ای استان کردستان تاکید کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1101

به "خبرنگاران کنندگان کردستان به دور از حواشی توسعه استان را دنبال می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنندگان کردستان به دور از حواشی توسعه استان را دنبال می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید