خبرنگاران 30 درصد از آموزش های دانشگاهی باید در جهت مهارت آموزی تغییر یابد

به گزارش هنجس بلاگ، زنجان - خبرنگاران - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی انتظار داریم 30 درصد و معادل 40 واحد درسی دانشگاه ها در راستای آموزش های فنی و حرفه ای تغییر یابد.

خبرنگاران 30 درصد از آموزش های دانشگاهی باید در جهت مهارت آموزی تغییر یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست تخصصی با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی زنجان، گفت: امروزه عصر منابع انسانی ماهر است نه فقط دانا، اصل مهارت محوری بر اصل مدرک محوری فزونی دارد.

وی با اشاره به بیش از یک میلیون واحد شرایط انتخاب رشته دانشگاه توضیح داد: متاسفانه به دلایل مختلف در انتخاب رشته دانشگاه ها کمتر از 50 درصد به رشته های فنی و حرفه ای توجه شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اینکه الان عصر آموزش های شناور و گزینش سخت منابع انسانی است، بیان نمود: هر که مهارت داشته باشد موقعیت دارد و راه عبور از سختی گرایش به مهارت است که کاری فرهنگی و احتیاج به ترویج دارد و مشوق های خاص خود را می خواهد.

وی تاکید نمود: جهان به این می اندیشد که یک ربع قرن آینده جهان با سلطنت مهارت اداره خواهد شد و کشور ما با این مهم فاصله دارد.

هاشمی گفت: بخش خصوصی باید تقاضای خود را برای تربیت نیروی کار به ما ابلاغ نمایند تا متناسب با احتیاج آنها آموزش ها را متحول کنیم.

وی یادآورشد: صاحبان صنایع برای رهایی از بعضی فشارها در جذب نیروی کار الزام ارایه گواهی فنی و حرفه ای را در شرایط خود قرار دهند تا گرایش ها هم برای دریافت آموزش و مهارت افزایش یابد.

هاشمی با اشاره به ایجاد دپارتمان ملی مهارت خودروهای سنگین در استان زنجان، تاکید نمود: اگر شرط رانندگی با خودروهای سنگین فقط مدرک نبود و سپری کردن دوره های مهارت در این زمینه هم ملاک قرار می گرفت شاهد آمار بالای تصادفات جاده ای نبودیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2023

به "خبرنگاران 30 درصد از آموزش های دانشگاهی باید در جهت مهارت آموزی تغییر یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 درصد از آموزش های دانشگاهی باید در جهت مهارت آموزی تغییر یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید