راه های فوق العاده برای چاق شدن سریع بدن

به گزارش هنجس بلاگ، تعداد افرادی که از مشکل اضافه وزن رنج می برند کم نیست. اما در مقابل افرادی هم قرار دارند که لاغر هستند و همواره در پی راه های چاق شدن سریع بدن می گردند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کمبود وزن درست مثل اضافه وزن می تواند نه تنها روی اعتمادبنفس افراد تأثیرات منفی داشته باشد، بلکه به عنوان یک نگرانی برای سلامتی نیز مضر است.

راه های فوق العاده برای چاق شدن سریع بدن

از طرفی دیگر چنین افرادی مایل هستند که کمی عضلات ماهیچه ای داشته باشند. این مسئله خصوصاً در بین آقایان شیوع بیشتری دارد. اینجا قرار است به معرفی راه های افزایش وزن سریع و البته ایمن اشاره کنیم که با پیروی از آن ها طبق یک برنامۀ حرفه ای می توانید به اهداف وزنی خود دست پیدا کنید.

علل کمبود وزن

قبل از آنالیز راه های چاق شدن سریع بدن بهتر است درباره نشانه های کم وزنی صحبت کنیم. درست است که لاغر بودن در بسیاری از مواقع می تواند بهتر از اضافه وزن باشد، زیرا بسیار شنیده ایم که چاقی مساوی است با بیماری های خطرناکی مثل دیابت، بالا بودن چربی خون و افزایش مسائل قلبی، اما در مقابل لاغر بودن بیش از حد هم می تواند تا حدودی سیستم ایمنی بدن را به خطر بیندازد.

پایین بودن مقاومت سیستم ایمنی هم که خود زمینه ای برای بروز انواع و اقسام مسائل و بیماری ها است. حال سوال اینجاست که چگونه متوجه شویم که زیر وزن طبیعی هستیم؟ معیار خوبی برای محاسبۀ وزن وجود دارد و آن هم مقایسه با قد افراد است. با استفاده از شاخص تودۀ بدنی BMI هم می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در صورتی که بر اساس این شاخص کم وزن هستید باید به وسیله مختلف و البته از راه های ایمن برای رشد وزن و تودۀ عضلانی خود کوشش کنید. اما از جمله دلایل کم وزنی موارد زیر خواهند بود.

  • سابقۀ خانوادگی
  • کاهش مصرف به اندازۀ مواد غذایی
  • متابولیسم بالا
  • بی اشتهایی عصبی
  • فعالیت بدنی مکرر
  • بیماری های جسمی یا بیماری های روانی

عوارض کمبود وزن

اگر دچار کمبود وزن هستید و تصمیم گرفته اید تا راه های چاق شدن سریع بدن را پیدا کنید، باید بگوییم که انتخاب خوبی داشته اید. نداشتن وزن کافی حتی می تواند ناشی از کمبود مواد غذایی لازم برای بدن باشد که چندین عارضه را با خود در پی دارد. اگرچه همۀ افرادی که کمبود وزن دارند عوارض جانبی نامطلوب یا علائم کمبود وزن را تجربه نمی نمایند، با این حال بعضی از افراد علائم زیر را در رابطه با کمبود وزن تجربه خواهند کرد.

  • پوکی استخوان
  • بیمار شدن به صورت مکرر
  • ریزش مو
  • مسائل پوست
  • پوسیدگی دندان
  • مسائل روحی
  • داشتن احساس خستگی مداوم

راه های چاق شدن سریع بدن

راه های چاق شدن افراد لاغر بسیار متنوع و البته در بسیاری از مواقع پرطرفدار است، زیرا معمولاً باید مقدار مصرف مواد غذایی را بالا ببرید. شاید با خوردن مداوم نوشابه یا سایر غذاهایی که فقط کالری دارند بتوانید وزن خود را اضافه کنید، اما در نهایت باید عوارض دیگر آن از جمله چربی های اضافی شکم، پهلو و مسائل گرفتگی عروق و دیابت را نیز بپزیرید. پس برای افزایش وزن سریع تنها از راه های ایمن و تأیید شده بهره ببرید. در ادامه چند راه سالم برای جبران کمبود وزن در مدت زمانی کوتاه ارائه شده است که می توانید از آن بهره ببرید.

مصرف غذای بیشتر

ساده ترین راه استفادۀ بیشتر از مواد غذایی است. زمانی که لاغر هستید و کمبود وزن دارید، هنگام صرف غذا زودتر از افراد عادی احساس سیری خواهید کرد. برای حل این مشکل بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید. برای مثال به جای 3 وعده غذای خود را در 5 یا 6 وعده تقسیم کنید. برای این کار دیگر احتیاج نیست در وعدۀ اصلی بیش از توان خود غذا بخورید. بنابراین هم تعداد وعده های خود را بالا ببرید و هم مقدار غذا را اضافه کنید.

چاق شدن سریع بدن با خوردن مداوم

سعی کنید در طول روز و هرازگاهی مشغول خوردن باشید. البته این عنوان به شما توصیه نمی کند که مصرف خوراکی های چرب و قندی را در دستور کار قرار دهید. برای مثال مقدار مصرف انواع شیرینی، بستنی یا تنقلات ناسالم را افزایش دهید، بلکه با مصرف خوراکی های سرشار از مواد مغذی و سالم می توانید مقدار کالری دریافتی بدن را بالا ببرید. در هر صورت اجازه ندهید در هیچ زمانی از روز گرسنه بمانید.

ورزش کردن

ورزش کردن یک راه فوق العاده برای تمامی افراد است. یعنی چه از چاقی و اضافه وزن رنج ببرید و چه از لاغری، می توانید با ورزش مختص به خود برای رسیدن به وزن مطلوب کوشش کنید. ورزش کردن نه تنها در بالا رفتن اشتهای غذا خوردن شما نقش اساسی دارد، بلکه با انجام تمرینات قدرتی به راحتی می توانید باعث تقویت عضلات خود و بالا بردن وزن شوید.

چاق شدن سریع بدن با مراقبت از تغذیه

یکی دیگر از راه های چاق شدن افراد لاغر توجه به آن چیزی است که مصرف می گردد. علاوه بر اینکه باید مقدار کالری های دریافتی و مصرفی خود را یادداشت کنید، باید از خوردن چیزهایی که اشتهای غذا خوردن شما را کاهش می دهند اجتناب کنید.

برای مثال مصرف آب یا نوشیدنی های قندی مثل آبمیوه می تواند باعث کاهش یا سرکوب کامل اشتها گردد. به همین علت بهتر است مصرف نوشیدنی های پرکالری را به بعد از غذای اصلی یا میان وعده موکول کنید. بعضی از افراد هم ممکن است برترین نتایج را در مصرف نوشیدنی های پرکالری با غذا داشته باشند.

فهرست غذاهای چاق نماینده

هر فردی با پیروی از یک رژیم غذایی سالم که مجموعه ای از مواد مغذی و پرکالری است، می تواند وزن خود را بالا ببرد. البته به شرطی که مقدار کالری دریافتی او از مقدار کالری مصرفی بیشتر باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته بعضی از ترکیبات غذایی کلیدی وجود دارند که می توانند در چاق شدن سریع بدن افراد به شکلی سالم یاری نماینده باشند.

مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین

پروتئین یکی از مواد مغذی ضروری برای افزایش وزن است که در عین حال بسیار ایمن هم خواهد بود. پروتئین در افزایش عضله سازی ورزشکاران و رشد بچه ها نقش عمده ای دارد. به همین علت توصیه می کنیم تا می توانید از مواد غذایی سرشار از پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید. بعضی از مواد غذایی که پروتئین بالایی دارند شامل موارد زیر می شوند.

  • شیر و ماست چکیده
  • انواع گوشت مانند سینه مرغ، بوقلمون، گوشت گوسفند و گاو
  • تخم مرغ
  • تن ماهی
  • لوبیای سیاه
  • عدس
  • جو دوسر

چاق شدن سریع بدن با مصرف چربی های سالم

آجیل ها، مغزیجات و دانه ها برترین انتخاب برای رساندن مواد معدنی مغذی به بدن هستند. مصرف این مواد خوراکی به علت وجود چربی های سالم بعلاوه می تواند به اضافه وزن افراد لاغر در عین ایمنی یاری زیادی بکند. برای مثال گردو، تخمۀ آفتابگردان، بادام زمینی، تخمۀ کدو، بادام و پسته از جمله خوراکی هایی محسوب می شوند که هم برای سلامت شما بسیار ضروری خواهند بود و هم در دریافت کالری های اضافی به بدن یاری نماینده هستند.

در کنار آجیل ها، روغن بعضی از میوه ها و سبزیجات هم برای یک رژیم غذایی سالم و پرکالری مناسب است. برای مثال روغن نارگیل و روغن زیتون یا روغن های حیوانی مثل چربی دنبه یا کرۀ محلی را می توانید با خیال راحت به وعده های غذایی خود اضافه کنید. لبنیات پرچرب را هم می توانید در دستۀ غذاهای چرب و چاق نماینده سالم قرار دهید. اما در مصرف آن ها خیلی زیاده روی نکنید.

چاق شدن سریع بدن با خوراکی های سرشار از کربوهیدرات

یکی دیگر از ترکیبات غذایی که می تواند به اضافه وزن افراد یاری کند، کربوهیدرات است. این ماده هم در مواد غذایی سالم و هم در خوراکی هایی ناسالم مانند نوشابه وجود دارد. اما این به خود شما بستگی دارد که با اضافه کردن چه خوراکی هایی باعث بالا رفتن تودۀ بدنی خود شوید. بعضی از خوراکی های سالم دارای کربوهیدرات شامل موارد زیر می شوند.

  • برنج
  • انواع غلات مثل نان
  • پاستا
  • انواع میوه ها و سبزیجات
  • حبوبات
  • ذرت بو دادۀ خانگی
  • سیب زمینی

علاوه بر موارد بالا می توانید از دیگر خوراکی های پرکالری اما سالم مثل انواع میوه خشک از جمله کشمش، خرما، آلو خشک و دیگر موارد مانند آووکادو، موز، شکلات تلخ، شیرنارگیل، انواع اسموتی، معجون های سالم و مغذی و گرانولا بهره ببرید.

داروی افزایش وزن سریع

اگرچه به طور مکرر با این تبلیغات روبرو هستیم که هیچ دارویی برای افزایش وزن سالم وجود ندارد، اما بعضی مکمل ها هم هستند که می توانند به چاق شدن سریع بدن افراد در کنار سایر روش ها یاری نمایند. برای مثال مصرف مکمل های ویتامین در کنار بهبود تغذیه البته زیر نظر پزشک یکی از این روش های دارویی محسوب می گردد.

اما بعضی دیگر از مکمل ها هم هستند که ورزشکاران به منظور افزایش وزن و بهبود ماهیچه های خود حین تمرین استفاده می نمایند. شما هم می توانید با داشتن یک برنامۀ ورزشی حرفه ای با یاری یک مربی تغذیۀ ورزشی با مصرفی بعضی از مکمل ها از جمله موارد زیر به رشد بافت عضلانی و افزایش وزن خود یاری کنید. البته برای مصرف این مکمل ها نباید به هر مارک و برندی اعتماد کنید.

  • مکمل های پروتئین آب پنیر
  • کراتین
  • پودر سفیدۀ تخم مرغ
  • گینر
  • مکمل های تقویت نمایندۀ ورزشی مثل کافئین، بتا آلانین و سیترولین

جمع بندی

اگرچه لاغر بودن معمولاً می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما کمبود وزن در بعضی از شرایط مثل تغذیۀ نامناسب، هنگامی که باردار هستید و یا در زمان هایی که لاغری بیش از حد نرمال است، نگرانی های سلامتی را در پی دارد. برای جبران کمبود وزن خود می توانید طبق این راهنما عمل کنید و از راه های ذکر شده برای چاق شدن سریع بدن بهره ببرید. در اضافه وزن یک استراتژی مهم وجود دارد و آن هم محاسبۀ روزانه کالری دریافتی و مقدار کالری مصرفی است. اما اگر احتیاج به رژیم تخصصی تر دارید و یا به سختی وزن اضافه می کنید، حتماً برای ارزیابی کامل به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3758

به "راه های فوق العاده برای چاق شدن سریع بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های فوق العاده برای چاق شدن سریع بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید