رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران فرشاد مهدی پور (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ضمن حضور در ستاد برگزاری و در گفت وگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در طول برگزاری این شاهد رونق فعالیت های رسانه ای همچون مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های جمعی در جهت پوشش خبری و نشر احوال مربوط به نمایشگاه کتاب بودیم. با توجه به دومین سال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران شاهد یک پویش ملی در جهت توسعه نشر کتابخوانی در کشور هستیم و به نظر بنده حتی اگر شرایط کرونایی در کشور به پایان برسد و به شرایط عادی برگردیم باید برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را حفظ کنیم چون در این تجربه مزایایی به وجود آمد که به سادگی نمی توان از آن گذشت کرد.

رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند

او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه ملی در راستای پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب اعلام نمود: می دانید فضای رسانه ای کشور ترکیبی از کنش گران بسیار وسیع با سلایق و علاقه های گوناگون است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطب محور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است زیرا مخاطبان به سادگی می توانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی شرح داد: اطلاع رسانی های پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران می تواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهت دهی رسانه ای در راستای پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگری میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایش های این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانه ای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.

فرشاد مهدی پوردر سرانجام گفت: نحوه هدایت رسانه ها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم است، به عنوان مثال کتاب های کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه واقع شده است؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینه های دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبه های پایین تری واقع شده است و چرا روی آن باید تمرکزپیدا کنیم. رسانه ها می توانند نقش مهمی در جهت دهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمن ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به Ketab.ir مراجعه کنند

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3677

به "رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید