روبات ها بلای جان کارمندان بانک!

به گزارش هنجس بلاگ، در نتیجه افزایش مسائل اقتصادی و تقویت نقش روبات ها در صنعت بانکی، میزان تعدیل نیرو در بانک ها افزایش چشمگیری داشته است.

روبات ها بلای جان کارمندان بانک!

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، در سال های اخیر کاهش رشد مالی در سراسر دنیا و ورود فناوری های نوین به عرصه بانکی باعث شده است تا بسیاری از بانک ها برای افزایش و حفظ رقابت پذیری خود مجبور به تعدیل نیرو شوند. در سال 2019 حدود 78 هزار کارمند بانک در بیش از 50 بانک بزرگ در سراسر دنیا از کار خود برکنار شدند و انتظار می رود که فرایند کاهش کارکنان بانکی در سال 2020 نیز ادامه داشته باشد.

رکورد تعدیل نیرو در بخش بانکی مربوط به سال 2015با 91 هزار و 448 نفر بوده است. سال جاری بانک های اروپایی با اخراج 63 هزار و 500 نفر (معادل 88 درصد کل تعدیل ها) در صدر بوده اند و بانک های آمریکای شمالی (شامل آمریکا و کانادا) با 7700 تعدیل نیرو در رده بعدی قرار دارند. با توجه به حرکت اهسته نظام بانکداری در کشورهای آسیایی و آفریقایی به سمت بانکداری الکترونیک و روبات ها، تعدیل نیرو در این مناطق بسیار کمتر از کشورهای غربی بوده و حتی فرایند استخدام نیروهای جدید نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نموده است.

دویچه بانک آلمان اخیرا اعلام نموده است که تا سرانجام سال 2022 در نظر دارد تا برای صرفه جویی 8.3 میلیارد دلاری در مخارج خود، حدود 18 هزار نفر از کارکنانش را اخراج کند. بانک آمریکایی مورگان استنلی نیز اعلام نموده است که به همکاری با 1500 نفر از کارکنان خود در سراسر دنیا سرانجام خواهد داد. در طول شش سال اخیر در سراسر دنیا 425 هزار نفر از کارمندان بانک از کار خود اخراج شده اند.

راس مولد، معامله گر نمادهای بانکی در بورس لندن گفت: هر چند شرایط برای بانک ها بهتر شده است اما بسیاری از آن ها برای رقابت پذیر ماندن چاره ای جز حرکت به سمت استفاده بیشتر از روبات ها و هوش مصنوعی ندارند. در سال 2020 قطعا شاهد تداوم فرایند تعدیل نیرو در بانک های بزرگ خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 182

به "روبات ها بلای جان کارمندان بانک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات ها بلای جان کارمندان بانک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید