سیاست دانشگاه ها در روز دانشجو، دعوت از رییس جمهور برای حضور در این مراسم

به گزارش هنجس بلاگ، معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی به ویژه از دانشگاه های خارج از شهر تهران از رییس جمهور و وزیر علوم برای حضور در این مراسم دعوت کردند که هنوز نتیجه آن تعیین نشده است.

سیاست دانشگاه ها در روز دانشجو، دعوت از رییس جمهور برای حضور در این مراسم

دکتر عبدالحسین کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در تشریح برنامه های وزارت علوم برای روز دانشجو تأکید کرد: ما باید پویایی و نشاط جامعه را تبیین و ترسیم کنیم که طبیعتا این اتفاق با یاری خود تشکل ها و کانون ها و نهادهای فرهنگی که در دانشگاه هستند و زیست دانشجویی دارند انجام می گردد. در واقع این اقدام، اقدام مهمی است چرا که قطب نمای فعالیت های دانشجویی در پرتوی فهم نظری اتفاق می افتد که ما امیدواریم در یک مدت تعیینی با یاری ذی ربطان این موضوع بتوانیم در این حوزه فعال تر وارد شده و به انتها برسانیم و طبیعتا پیرو چنین بازاری ما شاهد فعالیت های نو نیز خواهیم بود که با اقتضائات و نیازهای جامعه و دانشگاه نیز منطبق است.

معاون فرهنگی وزیر علوم بعلاوه خاطر نشان کرد: 16 آذر نماد شاخص استعمارستیزی و استکبارستیزی دانشجویان است و این رویداد مهم هر سال با توجه به شرایط و اقتضائات کشور رنگ و بوی متفاوتی را می گیرد. سال جاری نیز با توجه به استقرار دولت مردمی و فروکش کردن پاندمی کرونا و بعلاوه بازگشایی تدریجی دانشگاه ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است که شاهد برگزاری مراسم باشکوهی به مناسب این روز در دانشگاه های سراسر کشور باشیم.

کلانتری تاکید نمود: امروز استعمار و استکبار رنگ و بوی متفاوتی پیدا نموده است و به صورت تعیین خوی استکبار و استعماری تجلی متفاوتی دارد. در واقع استعمار و استکبار مجازی نمونه نو و متفاوت این خوی کهن است که باید مورد تأکید دانشگاهیان قرار بگیرد و بعضی از جهاد توجه کردن و توجه دادن به این مسئله است.

به گفته وی، توجه به تحریم های ظالمانه و بی سابقه دشمنان نمونه دیگری از این فعالیت های استکبارستیزانه و ضدطاغوتی است که باید در 16 آذر سال جاری مورد تأکید قرار بگیرد.

کلانتری خاطر نشان کرد: دانشگاه های مختلف کشور در شهر تهران و بعلاوه سراسر کشور برای حضور برنامه 16 آذر از رئیس جمهور و وزیر علوم دعوت کردند که در برنامه 16 آذر حضور داشته باشند به خصوص دانشگاه های خارج از شهر تهران اصرار زیادی دارند که رئیس جمهور در آن دانشگاه حاضر شوند.

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید نمود: واقعیت این است که هنوز در مورد برنامه رییس جمهور تصمیم قطعی گرفته نشده است و این تصمیم کاملا به برنامه کاری و پرتراکم رئیس جمهور بستگی دارد. اما به طور کلی ما سال جاری با توجه به پیگیری هایی که انجام شده و شرایط نوی که توصیف و ابلاغیه هایی که اعلام شد، شاهد برنامه های متعدد و متنوع در سطح کشور در روز 16 آذر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3600

به "سیاست دانشگاه ها در روز دانشجو، دعوت از رییس جمهور برای حضور در این مراسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست دانشگاه ها در روز دانشجو، دعوت از رییس جمهور برای حضور در این مراسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید