شرایط و نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان شاغل

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس مرکز برنامه ­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

شرایط و نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان شاغل

به گزارش خبرنگاران، ناصر سلیمان زاده در اطلاعیه ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بر اجرای صحیح دستورالعمل های صادره اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان شاغل تاکید و موارد زیر را متذکر شد:

- به استناد مفاد بخشنامه 27 دیماه سال 99 اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولین طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

- مسئولیت هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات از قبیل تغذیه نرم افزار پرسنل و ... که بر خلاف دستورالعمل مزبور باشد و موجب اختلال در اطلاعات سیستم پرسنل و بعلاوه اجرای قوانین باشد در اداره کل آموزش و پرورش برعهده مدیر منابع انسانی استان و کارشناسان مسئولان ذیریط و در اداره آموزش و پروش شهرستان­ ها، منطقه ها و نواحی با رئیس اداره و کارشناس امور اداری ذیربط خواهد بود. بدیهی است در صورت ایجاد اختلال در سیستم پرسنل، شرکت پشتیبان نرم افزار، هیچ­ گونه مسئولیتی جهت برطرف مشکل ایجاد شده در این خصوص را نمی­ پذیرد.

- رعایت شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه ­های شماره 710/11 مورخ 1394/06/17 و 710/51 مورخ 1399/11/27 الزامی است.

- کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنان دیپلم بوده و در دو مرحله (ابتدا مدرک فوق دیپلم و سپس مدرک کارشناسی) پیروز به ارائه مدرک کارشناسی ناپیوسته شده ­اند، احتساب مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان مدرک دوم محسوب می گردد و کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنها دیپلم بوده و در یک مرحله (کارشناسی پیوسته) پیروز به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس شوند، مدرک لیسانس آنان یک مقطع محاسبه می گردد.

-اصلاح و به روزآوری طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور، بر اساس راهنمای تنظیم شناسنامه شغلی مشاغل دستگاه­ های اجرایی، رشته­ های تحصیلی مورد احتیاج در شغل­ های قابل تخصیص با همکاری معاونت­ ها، ادارات کل و دفاتر مربوط (معاونت آموزشی، پرورشی، ابتدایی و تربیت بدنی) مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته که در صورت تایید از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان­ها ابلاغ خواهد شد. بنابراین تا زمان ارسال بخشنامه یا دستورالعمل تازه، رعایت دقیق شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه­ های­ شماره 710/11 مورخ 1394/06/17 و 710/51 مورخ 1399/11/27 است.

- با توجه به همسان­ سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار تعیین با کارمندان پیمانی و براساس بند 3 بخشنامه شماره 710/2 مورخ 1400/02/01 برخورداری کارمندان قرارداد کارتعیین از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه، براساس مقررات مورد عمل در مورد کارمندان پیمانی است. پس مبنای مورد عمل مدرک تحصیلی مندرج در حکم 1400/01/01 آنان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3576

به "شرایط و نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید