شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس ابلاغ شد

به گزارش هنجس بلاگ، رضا جعفرزاده اظهارداشت: شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس (19-COVID) و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.

شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس ابلاغ شد

وی اضافه کرد: محدوده اثر این شیوه نامه شامل کلیه شرکت های هواپیمایی، فرودگاهها، شرکتهای خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما و همچنین کلیه خلبانان و کادر پروازی،کارکنانی که در بخش های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولین پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات ویژه مسافرین، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، کارکنان خدمات مسافر(کوردینیتور پرواز، کارکنان رمپ،...) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.

جعفرزاده با بیان اینکه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده کلیه دستگاهها و شرکت های فعال در صنعت هوانوردی مشمول این شیوه نامه است اضافه کرد: کنترل، انتشار و توزیع این شیوه نامه برعهده سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از طریق سامانه قوانین و مقرراتموجود در سایت سازمان به صورت طبقه بندی شده در اختیار ذی نفعان سازمان قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی توسط کلیه شرکت ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است. لذا برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت و عدم اجرای صحیح مقررات این شیوه نامه برای بار اول، سازمان هواپیمایی کشوری به صدور تذکر کتبی به مدیرعامل اقدام و مدارک جهت تصمیم گیری های آینده مستند می شود و در صورتیکه از طرف شرکت ها و ذی نفعان، همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود، سازمان می تواند عندالزوم محدودیت های مقتضی را اعمال کند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 670

به "شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید