فروش انواع درب ضد سرقت در بازار ایران

به گزارش هنجس بلاگ، رپرتاژ آگهی - همه ما انواع درب ضد سرقت را دیده ایم و می دانیم که این نوع درب ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان ورود سارقان به داخل خانه و یا شرکت و محیط شما را کم می نمایند. اما بیشتر ما با ساختار فراوری درب ضد سرقت آشنایی نداریم و از انواع آن نیز بی اطلاعیم و نمی دانیم هنگامی که قصد خرید درب ضد سرقت با کیفیتی را داریم باید به کدام مرکز مراجعه کنیم. چنانچه تا انتها این مقاله همراه ما باشید اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیارتان قرار خواهیم داد که می تواند به شما یاری نماید تا هنگام انتخاب و سفارش درب ضد سرقت از آیتم های مهمی که در امنیت، استحکام و قیمت آن موثر است، اطلاع کافی داشته باشید. به عنوان مثال بدانید هنگام خرید درب ضد سرقت ارزان و یا خرید درب ضد سرقت فلزی و چوبی به چه نکاتی توجه نمایید تا انتخاب شایسته تری داشته باشید.

فروش انواع درب ضد سرقت در بازار ایران

درب ضد سرقت چیست؟

این نوع درب ها همان طور که از نامشان پیداست از استحکام بیشتری برخوردارند و در قبال نفوذ سارقان امنیت بیشتری نسبت به درب های معمولی و حتی درب های فلزی آکاردئونی و .. دارند. اما این نکته را هم باید در خصوص درب ضد سرقت ذکر کرد که هیچ چیز صددرصد نیست؛ اما این درب ها تا اندازه بسیار زیادی می توانند امنیت خانه شما را تضمین نموده و امکان ورود سارقان، شکسته شدن درب ها از طرف آن ها و همچنین باز شدن قفل ها و اهرم اندازی سارقان را سخت و تا حدی غیرممکن نمایند. بنابراین به شما توصیه می کنیم حتما برای آرامش خاطر خود، هنگام انتخاب درب خانه، دفتر کار و .. دقت کنید و با خرید درب ضد سرقت محکم و قابل اطمینان از مسائل و آسیب های ناشی از سرقت جلوگیری کنید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده درب ضد سرقت

در این قسمت به طور کامل به آنالیز اجزای به کار رفته در درب ضد سرقت خواهیم پرداخت زیرا آنچه که درب ضد سرقت را از سایر درب ها جدا نموده و کارایی و امنیت آن را بیشتر می کند همین اجزا یعنی جنس درب، قفل ها، لولا و چهار چوب آن است.

  • رویه درب

آنچه که در اولین نگاه به درب ضد سرقت توجه ما را به خود جلب می کند رویه و یا همان روکشی است که به عنوان نمای درب به کار رفته است. که البته متناسب با اینکه قرار است شما درب ضد سرقت را در چه مکانی بهره ببرید، نوع و جنس روکش می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال برای مناطق سرد و یا پر رطوبت بهتر است درب هایی که انتخاب می کنید دارای عایق رطوبت باشند و اگر درب ضد سرقت را برای مکان های صنعتی می خواهید باید از روکشی در آن استفاده شده باشد که بتواند در برابر مواد خاص که قرار است از این درب عبور داده شوند، و امکان برخورد با آن وجود دارد، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

به طور معمول برای روکش درب ضد سرقت از روکش چوب طبیعی، PVC پی وی سی یا رویه ام دی اف MDF و گاهی در تلفیق با آن ها فلز و شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابر جنسی که برای رویه درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد، می توان آن را در رنگ های مختلف نیز فراوری نمود و مشتری در این خصوص می تواند از حق انتخاب بیشتری برخوردار باشد. همچنین روی درب هایی که روکش چوبی دارند می توان برجستگی و یا فرورفتگی هایی ایجاد نمود که این ویژگی می تواند بر زیبایی درب های ضد سرقت بیفزاید.

اگر به بازار و فروشگاه های فروش درب ضد سرقت سری زده باشید شاهد تنوع مدل و رنگ بسیاری خواهید بود. در حال حاضر در بازار درب های ضد سرقت چینی از جنس فلز با رنگ کوره ای و درب ضد سرقت ترک از جنس ام دی اف با روکش چوب و یا پی وی سی موجود است. بنابراین قیمت درب ضد سرقت می تواند با هر کدام از آیتم هایی که ذکر کردیم متفاوت باشد و مشتری می تواند متناسب با سلیقه، احتیاج و بودجه خود نسبت به خرید درب ضد سرقت اقدام نماید.

  • ورقه فلزی و استراکچر

ورقه فلزی که در میان دو رویه درب ضد سرقت قرار می گیرد به همراه استراکچر که شاسی اصلی تشکیل دهنده درب است، یکی از مهمترین قسمت های درب به شمار می آیند زیرا اگر این لایه فلزی در میان درب و کلاف و کمربندهای فلزی در ساختار درب به کار نرفته باشد، در واقع شما با یک درب معمولی روبروید که نمی توان روی ضد سرقت بودن آن حساب کرد.

کلاف و کمربندهای فولادی که در لایه درونی درب به کار برده می شود استحکام هر چه بیشتر درب و ضد سرقت بودن آن را تضمین خواهد نمود.

  • عایق

از دیگر بخش هایی که در ساختار یک درب ضد سرقت به کار برده می شود، می توان به عایق آن اشاره نمود. عایق هایی که در این فضا قرار می گیرند از جنس پشم سنگ یا پشم شیشه بوده و کارشان این است که عایق گرما و سرما هستند و یاری نمایند تا از تبادل صدای بیرون به درون محیط و یا بالعکس جلوگیری شود.

  • چهارچوب

چهارچوب درب ضد سرقت یکی از بخش های مهم این نوع محصول به شمار می آید و هنگام خرید درب ضد سرقت ضروری است به ضخامت و استحکام این قسمت توجه لازم داشته باشید. چهارچوب درب ضد سرقت اغلب دارای قطر 18 سانتی متر هستند و ورقه فلزی که برای تهیه این چهارچوب مورد استفاده قرار می گیرد باید در حدود 1.5 میلی متر و یا بیش تر از آن ضخامت داشته باشد. برای اینکه چهارچوب بتواند در برابر آسیب هایی مانند خش، فشار و .. مقاوم باشد آن را با رنگ های پودری الکترواستاتیک پوشانده و در دمای 220 درجه قرار می دهند. پس از این، چهارچوب می تواند در برابر خط و خش و .. مقاوم شود.

به طور معمول چهارچوب هایی که برای درب ضد سرقت طراحی می شود در ابعاد مختلف و به طول و عرض 110×220، 115×220، و 120×220 سانتیمتر در بازار موجودند.

  • لولا

یکی دیگر از بخش های درب ضد سرقت که باید از طراحی، ساختار و امنیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند راه را برای ورود سارقان ببندد لولاهای درب هستند. این لولاها اغلب باید از جنس محکمی تهیه شده باشند و ضخامت و مقاومت آن ها به اندازه ای باشد که بتواند وزن درب را به خوبی تحمل نماید. همچنین در اغلب درب های ضد سرقت لولاها در تعداد سه عدد و از نوع بلبرینگ دار هستند و به گونه ای قرار گرفته اند که از بیرون و داخل دیده نمی شوند بنابراین امکان شکستن و یا باز کردن آن ها با استفاده از اهرم کردن برای سارقان امکان پذیر نمی باشد.

  • دستگیره

دستگیره به کار رفته روی درب ضد سرقت یکی از مهمترین اجزای آن به شمار می آید؛ زیرا نبود آن هنگام باز و بسته کردن درب شما را با سختی روبرو خواهد نمود. تا همین چند سال پیش دستگیره ها اغلب ساده بودند و از جنس فلز و یا چوب فراوری می شدند. اما در حال حاضر شرکت های فراوری نماینده در بکارگیری جنس و طراحی دستگیره ها از ایده های خلاقانه، هنری و خاصی بهره می گیرند که به زیباتر شدن و استحکام آن ها یاری نموده است. گفتنی است استفاده از جنس بهتر و بکارگیری طراحی های زیباتر در دستگیره ها، می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیرگذار باشد.

  • قفل

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین قسمت های درب ضد سرقت، قفل های به کار رفته در آن است و بهتر است هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به این ایتم مهم توجه داشته باشید، زیرا قفل های بی کیفیت می توانند به راحتی توسط سارقان باز شده و جان و مال شما را به خطر اندازند.

برای این نوع درب ها دو قفل در نظر گرفته شده که شامل قفل اصلی درب و قفل بالایی یعنی شب بند می شود.

سیستم طراحی قفل درب ضد سرقت به این صورت است که با چرخاندن کلید در قفل 8 زبانه متحرک و ثابت از دو طرف وارد سوراخ هایی که در چهارچوب درب طراحی شده، می شوند که این زبانه ها نقش مهمی را در امنیت و ضد سرقت شدن درب ایفا می نمایند.

در حال حاضر برای درب های ضد سرقت از قفل های متنوعی مانند قفل های غیردیجیتال و دیجیتال استفاده می شود که قفل های دیجیتال در انواع کارتی، اثر انگشتی و رمزدار در بازار موجودند که می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر داشته باشد.

  • کلید

همان طور که می دانید بدون داشتن کلید نمی توان قفل درب ضد سرقت را باز نمود. بنابراین اغلب به همراه درب های ضد سرقت 5 کلید ارائه شده است. برای بالا بردن امنیت این نوع درب ها در بعضی از مدل ها دو کلید کارگری نیز ارائه شده است.

چرا این کلیدها، کارگری نامیده می شود؟ این دو کلید مختص نصابان درب است تا بتوانند مراحل نصب درب ضد سرقت را به راحتی انجام دهند. هنگامی که کلیدهای اصلی در اختیار صاحبخانه قرار گیرند با اولین ورود کلید اصلی به داخل قفل، کلیدهای کارگری اثر خود را از دست داده و نمی توان با استفاده از آن ها قفل درب را باز نمود. این نوع طراحی کلید برای این انجام شده تا شما خیالتان از امنیت قفل و کلیدها آسوده باشد.

اجزای غیراصلی درب ضد سرقت

وقتی برای خرید درب به بازار و مغازه های فروش درب ضد سرقت مراجعه می کنید با مدل های بسیار متنوع این محصول روبرو می شوید که ممکن است انتخاب را برای شما سخت نماید. بنابراین اگر با تمامی اجزای درب ضد سرقت آشنا باشید هنگام خرید سر در گم نشده و می توانید نسبت به احتیاج خود انتخاب بهتری داشته باشید. در ساختار درب های ضد سرقت چند آیتم دیگر نیز به کار رفته است که ضروری است با آن ها آشنا شوید

  • درکوب

از این بخش که روی بیشتر درب های ضد سرقت به کار رفته است، می توان برای دق الباب کردن و به جای زنگ استفاده نمود. درکوب اغلب در کنار چشمی نصب می شود و در رنگ هایی مانند مسی، طلایی و نقره ای که با رنگ درب ها همخوانی داشته باشد در بازار یافت می شود. البته نبود آن روی درب ضد سرقت مسئله ای ایجاد نمی کند و انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.

  • چشمی

چشمی یکی دیگر از آیتم های غیراصلی روی درب ضد سرقت به شمار می آید. چشمی به این منظور روی درب نصب می شود تا بتوان فردی که آن سوی درب است را دید و سپس درب را به روی او باز نمود. اگر دوست نداشته باشید می توانید چشمی را روی درب نصب نکنید. استفاده از این آیتم نیز باز به سلیقه کاربر بستگی دارد.

  • زنجیر

زنجیر یکی دیگر از آیتم هایی است که برای بعضی درب های ضد سرقت در نظر گرفته شده است و روی سایر درب ها نیز می توان آن را نصب نمود. استفاده از این مورد نیز به خواست و سلیقه کاربر بستگی دارد. با استفاده از زنجیر که در قسمت پایین شب بند متصل می شود، شما می توانید از باز شدن درب حتی با استفاده از کلید نیز خودداری نمایید.

از اجزای اصلی و غیراصلی به کار رفته در درب ضد سرقت که بگذریم نکته دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است و هنگام سفارش و خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد درب های ضد سرقت است.

ابعاد درب های ضد سرقت

از دیگر مواردی که هنگام سفارش و خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه نموده و خواست و احتیاج خود را با سازندگان و فروشندگان این محصول در میان بگذارید، ابعاد درب ضد سرقت است. در حال حاضر می توانید درب را در دو ابعاد استاندارد و سفارشی از فروشندگان خریداری نمایید که البته برای درب های سفارشی ضروری است ساختمان سازان و سایر خریداران به این نکته توجه داشته باشند که عرض درب ها نمی تواند و نباید از 125 سانتی متر بیشتر شود. در غیر این صورت چنانچه در نظر دارید ابعاد درب بیشتر باشد، ضروری است آن را از نوع یک و نیم لنگه و یا دو لنگه سفارش دهید.

درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد

درب هایی که به صورت تک لنگه در بازار فروش درب ضد سرقت مشاهده می کنید از ابعاد 204 در 97 سانتی متر برخوردارند و ضروری است برای آن ها فریمی با ارتفاع 216 و عرض 122 سانتی متر طراحی شود. در سال های گذشته اغلب درب های وارداتی که از کشور ترکیه وارد ایران می شدند از ابعادی به طول 210 و عرض 110 برخوردار بودند اما بعدها نسبت به سلیقه و خواست مشتریان ایرانی این ابعاد تغییر نموده و با ابعادی به طول 205 تا 215 سانتی متر به عرض 110 تا 115 سانتی متر در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته اند.

در بازار فروش درب ضد سرقت درب هایی نیز وجود دارند که ساخت کشور چین می باشند و در ابعادی به طول 210 در 105 سانتی متر عرضه شده اند و این ابعاد توانسته نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب نماید. البته درب های ضد سرقت چینی با عرض 90 سانتی متر نیز وجود دارند که می تواند برای جاهای کوچک که ضروری است درب ورودی ابعاد کمتری داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد.

درب ضد سرقت در ابعاد سفارشی

درب ضد سرقت را می توان در ابعاد خاصی نیز سفارش داد؛ اما همان طور که پیشتر هم اشاره نمودیم عرض درب ها نباید از 125 سانتی متر بیشتر باشد. برای سفارش درب در اندازه دلخواه ضروری است به چند نکته مهم در اندازه گیری آن توجه کرد.

اندازه گیری دقیق از کف:

برای سفارش دادن درب زمانی باید اقدام به اندازه گیری کف و دیوارها کنید که ساخت کف و گچکاری دیوارها به سرانجام رسیده باشد. زیرا ارتفاع کف و قطر دیوار بر ابعاد درب ضد سرقت تاثیر خواهد داشت. همچنین اگر اندازه گیری ها به درستی صورت نگیرد، ممکن است درب روی سنگ و یا سرامیک کف خط و خش ایجاد نموده و هنگام باز و بسته شدن شما را با مشکل روبرو نماید.

اندازه گیری شکاف بین درب و چهارچوب:

برای این که درب ضد سرقتی که نصب می کنید بتواند عایق خوبی در برابر صدا، گرما و سرما باشد ضروری است شکاف موجود بین درب و چهارچوب نیز به خوبی اندازه گیری شود تا بتوان این قسمت را با استفاده از فوم پوشش داد.

اندازه گیری درب ضد سرقت:

برای اندازه گیری درب ضد سرقت بهتر است تا حد بسیار زیادی دقت شود و ابعاد درب به صورت میلی متری اندازه گیری شود.

جهت باز شدن درب:

هنگام اندازه گیری درب دقت کنید که سمت باز شدن درب به درستی در نظر گرفته شود زیرا درب باید در فضای داخلی محیط شما باز شود نه بیرون آن.

در نهایت دوباره اندازه گیری را چک کنید و در صورت احتیاج دوباره هر قسمت را با دقت اندازه گیری نمایید تا پس از دریافت درب با مشکل نصب و قرار گیری درب در صندلی مورد نظرتان روبرو نشوید.

درب ضد سرقت فلزی

پیشتر به صورت کامل به مبحث درب های ضد سرقت چوبی و نوع جنس و طراحی آن ها پرداختیم و اشاره نمودیم که امروزه اغلب در ساختمان ها از این نوع درب برای حفظ امنیت استفاده می شود. اما غیر از درب های ضد سرقت چوبی، درب ضد سرقت فلزی هم در بازار موجود است که می توانید متناسب با احتیاج خود اقدام به خرید درب ضد سرقت فلزی نمایید. ما در ادامه به ساختار و چگونگی طراحی این نوع درب خواهیم پرداخت.

درب های ضد سرقت فلزی همان طور که از نامشان پیداست دارای ساختاری فلزی هستند یعنی کلاف، کمربندها و همچنین رویه درب از جنس فلز می باشد.

همچنین درب های ضد سرقت فلزی برخلاف درب های معمولی از چند نقطه به چهارچوب متصل می شوند و ساختار آن ها تا حدودی شبیه به گاو صندوق های ضد سرقت می باشد.

رنگ درب ضد سرقت فلزی را می توانید متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید، اما نکته ای که علاوه بر زیبایی در انتخاب درب های فلزی ضروری است به آن توجه داشته باشید، محیطی است که این نوع درب ها قرار است در آن استفاده شود و باید به نکاتی همچون عدم خوردگی فلز یا هوازدگی توجه کرد.

همچنین هنگام خرید درب ضد سرقت فلزی بهتر است به هماهنگی رنگ درب و بخش فلزی آن توجه داشته باشید.

نکته بسیار مهم در انتخاب درب ضد سرقت

برای خانه های آپارتمانی بهتر است از درب ضد سرقت ساده تری که دارای دو لایه ورق فلزی به ضخامت 1 میلی متر می باشد استفاده شود، این لایه ها عایق گرما، سرما و صدا هستند.

برای خانه های ویلایی، کارگاه ها و جاهایی که سارقان زمان کافی برای تخریب درب دارند، می توان از درب هایی که ساختار محکم تری دارند استفاده شود. در این نوع درب ضد سرقت لایه های فلزی بیشتر است، یک شبکه فولادی داخل درب واقع شده است و مواد ضد برش، ضد اسید، ضد مته و .. داخل درب تزریق شده است.

ویژگی درب های ضد سرقت

علاوه بر تمامی مواردی که از ابتدای این مقاله درباره ویژگی های درب ضد سرقت بیان کردیم، می توان محاسن دیگری را برای این نوع درب ها برشمرد.

  • درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی هستند.
  • عایق حرارت هستند و در طراحی و ساخت آن ها استانداردهای لازم در نظر گرفته شده است.
  • امکان اهرم کردن درب از طریق سارقان وجود ندارد.
  • دورتادور درب های ضد سرقت یک نوار نصب می شود که از ورود گرد و خاک به داخل و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
  • نصب درب ضد سرقت بسیار آسان است و در کمترین زمان صورت می گیرد.
  • برای درب های ضد سرقت 11 زبانه در نظر گرفته شده که در سه جهت عمل می نمایند و ایمنی درب را تضمین می نمایند.
  • ضد آب و رطوبت هستند.
  • به جهت برخورداری از ابزار و یراق محکم امکان خراب شدن در آن ها وجود ندارد.
  • از نظر طراحی، رنگ، روکش و ضخامت دارای تنوع بسیار زیادی هستند.

درباره درب ضد سرقت ارزان

بسیاری از ساختمان سازان راغبند به جهت وضع کنونی بازار و قیمت درب های ضد سرقت، برای آپارتمان هایی که می سازند از درب ضد سرقت ارزان استفاده نمایند. کشور چین درب های متنوعی را به بازار عرضه نموده که بسیاری از آن ها با توجه به ساختاری که دارند از قیمت مناسبتری نیز برخوردارند. اما بهتر است ساختمان سازان به جای استفاده از درب ضد سرقت ارزان چینی، از درب های ضد سرقت معمولی ایرانی که علاوه بر قیمت مناسب با مدل های خارجی برابری می کند، استفاده نمایند.

درباره فروشگاه اتحاد درب

یکی از شرکت هایی که در حال حاضر در ایران فعالیت دارد و می توانید انواع درب ضد سرقت فلزی و چوبی را به آن ها سفارش دهید، شرکت اتحاد درب می باشد. این شرکت یکی از فراورینمایندگان درب ضد سرقت ایرانی به شمار می آید. همچنین اتحاد درب وارد نماینده درب های ضد سرقت از چین و ترکیه نیز می باشد و می توانید انواع درب را از این مرکز عظیم خریداری نمایید. این شرکت اکنون در فضای اینترنت نیز سایتی به آدرس الکترونیکی https://etehaddarb.ir راه اندازی نموده و شما می توانید درب مورد احتیاج خود را در ابعاد دلخواه از این سایت سفارش دهید.

فروشگاه عظیم اتحاد دارای کارشناسان و نصابان مجرب می باشد و شما می توانید برای انتخاب درب ضد سرقت برای خانه، ویلا و محل کار خود با کارشناسان این مجموعه مشورت نموده و هدایت های لازم را دریافت نمایید. پس از خرید نیز نصابان با تجربه اتحاد درب، در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت عملیات نصب را انجام خواهند داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2234

به "فروش انواع درب ضد سرقت در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش انواع درب ضد سرقت در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید