فقر منیزیم و 5 هشدار جدی آن برای بدن!

به گزارش هنجس بلاگ، کمبود این ماده معدنی 5 علامت جدی هشداردهنده به همراه دارد:

فقر منیزیم و 5 هشدار جدی آن برای بدن!

کاهش شنوایی و شنیدن صدای زنگ در گوش: مطالعات نشان داده سطوح کافی مهمیم منجر به مبارزه با رادیکال های آزادی می شود که دلیل کاهش شنوایی هستند. در واقع کمبود مهمیم یکی از علل اصلی کاهش شنوایی و شنیدن صدای زنگ ثابت در گوش است.

گرفتگی عضلات یا لرزش: مهمیم برای حفظ سلامت عضلات ضروری است و با تحریک بازجذب کلسیم به حفظ عضلات قوی و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند. همچنین مهمیم میزان جذب پتاسیم را که یک عنصر ضروری برای عملکرد مناسب عضلات می باشد، افزایش می دهد. به علاوه مهمیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ها کمک می کند. اگر شما زیاد دچار گرفتگی عضلانی می شوید حتما میزان مهمیم بدن تان را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است کشش مکرر عضلات مخصوصا کشش چشم، ناشی از کمبود مهمیم باشد.

افسردگی: ارتباط بین سطوح پایین مهمیم و ابتلا به افسردگی سالهاست که ثابت شده است. علم مدرن هم این ارتباط را تایید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده که سطوح بسیار پایین مهمیم در بین بیمارانی که قصد خودکشی دارند، دیده شده است. اگر شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی، بی حالی، بی قراری و زودرنجی کردید می تواند به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود مهمیم باشد. مهمیم به حفظ آرامش و خونسردی کمک می کند.

عملکرد غیر طبیعی قلب: همانطور که گفته شد سطوح پایین مهمیم بر عملکرد عضلات در سراسر بدن تاثیر می گذارد و این شامل عضلات قلب هم می شود. مهمیم ناکافی شرایطی تحت نام آریتمی قلبی را ایجاد می کند و افزایش خطر ابتلا به عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را در پی دارد.

سنگ کلیه: بسکمک از مردم بر این باورند که سنگ کلیه به دلیل انباشت کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود در حالیکه کمبود مهمیم عامل اصلی سنگ کلیه است. مهمیم مانع تشکیل سنگ های کلیوی از طریق مهار اتصال کلسیم با اگزالات می شود؛ دو ترکیبی که عامل سنگ کلیه هستند. در واقع مصرف مهمیم کافی، راهی برای پیشگیری از سنگ کلیه است.

از قلم نیاندازید که منابع غذایی از جمله باقلا، دانه آفتابگردان، دانه کدو تنبل، بادام، لوبیا، سویا، حبوبات و اسفناج از منابع طبیعی مهمیم هستند.

منبع: naturalnews

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3454

به "فقر منیزیم و 5 هشدار جدی آن برای بدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر منیزیم و 5 هشدار جدی آن برای بدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید