هر 9 دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا فوت می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، آمار ها نشان می دهد که هر 9 دقیقه یک ایرانی به دلیل بیماری کرونا فوت می نماید.

هر 9 دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا فوت می نماید

به گزارش خبرنگاران، عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مورد استفاده از ماسک مناسب در دوران کرونا، اظهار کرد: ماسک های سوپاپ دار که به اشتباه فیلتردار اطلاق می شوند، یکطرفه بوده و بازدم فرد را بیرون می دهد، اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، ویروس را به راحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می نماید.

او ادامه داد: استفاده از این ماسک برای خود فرد مناسب است، اما به شدت برای اطرافیان خطرناک بوده و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می دهد. بنابراین، ماسک های سوپاپ دار باید جمع آوری شوند، چراکه برای پیشگیری از کرونا کاربرد نداشته و به گسترش آلودگی یاری می نماید.

با وجود این شرایط اگر دو نفر از ماسک های جراحی استفاده می نمایند به اندازه 90 درصد از افراد در برابر ابتلا به محافظت می گردد؛ در شرایط فعلی آمار ها نشان می دهد که میزان فوت هر ایرانی به ازای هر 13 دقیقه بههر فوتی در 9 دقیقه کاهش یافته است و این موضوع یعنی کرونا از ما خیلی جلوتر است.

در حال حاضر از 31 استان کشور تقریبا 15 استان از نظر میزان شیوع در شرایط هشدار یا قرمز قرار گرفته و برخی از محدودیت های کرونایی در برخی از مناطق دوباره به اجرا درآمده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1260

به "هر 9 دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا فوت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 9 دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا فوت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید