واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می فرایند

به گزارش هنجس بلاگ، معاون پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری اظهاراتی را راجع به احیای توافق هسته ای بیان نمود.

واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می فرایند

به گزارش ایسنا، مارک فیتز پاتریک معاون پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش با بازنشر گزارشی از پایگاه خبری المانیتور با تیتر اول چه کسی به توافق هسته ای باز می شود؟ نوشت: پاسخ این است که ایران و آمریکا باهم به سمت احیای برجام (توافق هسته ای) پیش می فرایند.

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده های انتخاباتی اش گفته بود در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای دولت او هم آمریکا را به این توافق بازخواهد گردادند که دولت دونالد ترامپ رئیس پیشین آمریکا در سال 2018 با ناقص تلقی کردنش از آن خارج شده و تحریم های متعددی بر ایران اعمال کرد.

فاصله دریافت ایران از تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و متحمل شدن تحریم های مالی انجام شد. این در حالی بود که ایران باید در ازای محدود کردن برنامه هسته ای اش پس از برجام، باید از منافع مالی این توافق بهره مند می شد.

کشور های اروپایی برجام نیز تا به امروز تعهداتشان در زمینه عادی سازی روتبط مالی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا را عملی نکرده اند.

با این وجود، مقامات ایران گفته اند در صورت اجرایی شدن تعهدات تمامی طرف های برجام، ایران اقداماتش را در زمینه کاهش تعهدات هسته ای به حالت قبل باز می گرداند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2587

به "واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید