وام مسکن وزارت نفتی ها چه قدر است؟

به گزارش هنجس بلاگ، معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی گفت که به هر نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت از محل صندوق بازنشستگی نفت وام مسکن تا سقف 350 میلیون تومان پرداخت می گردد.

وام مسکن وزارت نفتی ها چه قدر است؟

به نقل از همشهری، به گفته مهدی علی مددی مبلغ این وام برای تعمیرات مسکن 50 میلیون تومان و تبدیل به احسن 150 میلیون تومان است.

معمولا وام های با مبلغ بالا از جمله وام مسکن، اقساطی بلند مدت دارند، به طور مثال وام مسکن چه به صورت انفرادی و چه در قالب طرح جهش مسکن اقساط 20 ساله یعنی 240 ماهه پرداخت می گردد. بعلاوه نهادها و حتی دولت برای پرداخت وام، برای نرخ سود ملاک را مصوبه شورای عالی پول و اعتبار در نظر می گیرند، براساس آخرین مصوبه این شورا تسهیلات بانکی باید با سود 18 درصد پرداخت گردد.

اگر این وام 350 میلیون تومانی با نرخ سود 18 و اقساط 240 ماهه پرداخت گردد، هر قسط آن حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان برآورد می گردد؛ اما از آنجایی که معاون وزیر نفت به موضوع حمایت از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت اشاره نموده احتمالا یکی از این فاکتورها تسهیل گردد.

این احتمال وجود دارد که وزارت نفت وام مسکن را با نرخ سود کمتری پرداخت کند یا زمان بازپرداخت آن را با اقساط بلندمدت تری در نظر بگیرد. البته یک احتمال دیگر در مورد ارائه ضامن برای پرداخت این وام است.

معمولا برای پرداخت وام در شبکه بانکی به چند ضامن با نامه کسر از حقوق احتیاج است، اما با توجه به این که در این طرح وزارت نفت به کارکنان خودش وام می دهد احتمالا احتیاج به ضامن نداشته باشد و اقساط آن را از حقوقشان کسر کند یا تعداد ضامن ها کمتر کند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3783

به "وام مسکن وزارت نفتی ها چه قدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن وزارت نفتی ها چه قدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید