11 توصیه تغذیه ای وزارت بهداشت برای روزهای کرونایی

به گزارش هنجس بلاگ، آخرین خبر/ وزارت بهداشت چند توصیه تغذیه ای را برای پیشگیری از کرونا ارائه داده است که در ادامه می آید:

11 توصیه تغذیه ای وزارت بهداشت برای روزهای کرونایی

1- در برنامه غذایی روزانه دو اصل تعادل و تنوع رعایت شود. تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در شش گروه اصلی غذایی نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فرآورده های آن، گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغز دانه ها قرار دارند.

2- مواد غذایی در هر گروه دارای ارزش غذایی تقریبا یکسان هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از ماست به جای شیر و از حبوبات و تخم مرغ به جای گوشت استفاده کرد.

3- به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین c شامل انواع میوه ها و سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج، کیوی و دیگر میوه ها و سبزی ها استفاده شود.

4- با توجه به اینکه پیاز خام حاوی ویتامین c است، می توان روزانه همراه با غذا مصرف شود.

5- همچنین در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C است استفاده شود.

6- با توجه به نقش ویتامین های E و A در تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین A منابع گیاهی شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات و منابع غذایی ویتامین E شامل روغن های مایع مانند کانولا، گلرنگ، آفتابگردان و ذرت استفاده شود.

7- از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن تا حد امکان خودداری شود.

8- روزانه می توان با استفاده از منابع غذایی ویتامین D مانند ماهی های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ به افزایش سطح ایمنی بدن کمک کرد.

9- جهت تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ، انواع سبزی ها، حبوبات، میوه های تازه و خشک شده و غلات کامل استفاده شود.

10- روزانه از منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی های برگ سبز، میوه ها، شیر و لبنیات انواع گوشت ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوباتی مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقالا و ماش و مغز هایی از جمله پسته، گردو، بادام و فندق جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده شود.

11- همچنین مصرف 6 تا 8 لیوان آب آشامیدنی سالم و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می شود. نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن کمک می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 443

به "11 توصیه تغذیه ای وزارت بهداشت برای روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 توصیه تغذیه ای وزارت بهداشت برای روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید