تدوین طرح دو فوریتی برای رسمیت بخشیدن به مصوبات کمیسیون قضایی مجلس

به گزارش هنجس بلاگ، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تدوین طرح دو فوریتی برای رسمیت بخشیدن به مصوبات کمیسیون قضایی و حقوقی اطلاع داد.

تدوین طرح دو فوریتی برای رسمیت بخشیدن به مصوبات کمیسیون قضایی مجلس

به گزارش خبرنگاران به نقل از محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی درباره اصلاح آیین نامه داخلی قوه مقننه برای رسمیت یافتن مصوبات کمیسیون های تخصصی اطلاع داد و گفت: به دلیل اینکه به دلیل اینکه سرنوشت 14 کرسی مجلس به دور دوم کشیده شد بعضی از حوزه های انتخابیه فاقد نماینده هستند و باید در انتخابات میاندوره ای نمایندگان آنها انتخاب شوند و ترکیب کمیسیون ها کامل گردد.

وی با اعلام اینکه همه کمیسیون ها به حد نصاب 19 نفر رسیده اند و تنها کمیسیون قضایی و حقوقی به این حد نصاب نرسیده است که در شرایط فعلی مصوبات آن قانونی نیست، ادامه داد:برای اینکه جلسات این کمیسیون بدون رسیدن به حد نصاب رسمیت داشته باشد، چنین تدبیر شده است که آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اصلاح گردد.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه با این طرح دوفوریتی که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه مطرح خواهد شد تبصره 1 ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس اصلاح خواهد شد، گفت: بر اساس این طرح به کمیسیون های که به حد نصاب نرسیده اند تا زمانی که باقی کرسی های معین تکلیف گردد اجازه داده خواهد شد تا مصوباتشان علیرغم به حد نصاب نرسیدن قانونی باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه ممکن است آئین نامه داخلی مجلس تا پایان دوره یازدهم به کمیسیون قضائی و حقوقی با وجود کسری تعداد اعضا رسمیت دهد، گفت: بعد از گذشت 6 ماه از عمر مجلس یازدهم، نمایندگان می توانند کمیسیون خود را تغییر دهند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1196

به "تدوین طرح دو فوریتی برای رسمیت بخشیدن به مصوبات کمیسیون قضایی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین طرح دو فوریتی برای رسمیت بخشیدن به مصوبات کمیسیون قضایی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید