مشخص تکلیف دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها در شرایط کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، بسیاری از دانشجویان جدید می خواهند بدانند که با وجود شیوع ویروس کرونا سال آینده تحصیلی را از چه زمانی شروع خواهند کرد.

مشخص تکلیف دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها در شرایط کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با وجود تعویق پی در پی آزمون ها ورود دانشجویان جدید در مقاطع مختلف را نیز به تعویق خواهد انداخت و مانند سال های گذشته سال تحصیلی برای این دانشجویان از اول مهرماه آغاز نمی گردد.

وزیر علوم در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی آینده می گوید ما مسئله ای برای تحصیل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی درترم آینده نداریم و این دانشجویان می توانند سال تحصیلی جدید خود را با یک یا دو هفته تأخیر آغاز نمایند اما با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نموده است که برای اعلام نتایج نهایی داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی و کاردانی در فشرده ترین شکل حداقل به 45 روز زمان احتیاج دارد. بنابراین نتایج کنکور حدوداً تا 15 مهر اعلام می گردد تا ثبت نام این دانشجویان در دانشگاه ها انجام گردد.

به همین جهت کلاس ها قبل از خاتمه مهر آغاز خواهد شد اما دانشجویان از اول آبان با اطمینان بیشتر کلاس های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

بعضی از کارشناسان معتقدند که تعدادی از ظرفیت ها برای بهمن ماه باقی بماند و دانشگاه ها در این زمان پذیرش داشته باشند اما وزیر علوم مخالف این راهکار پیشنهادی است و می گوید به هیچ عنوان ترم آینده را از بهمن ماه آغاز نمی کنیم. چراکه با وقت و عمر دانشجویان سر و کار داریم و وقتی که می توانیم این موضوع را مدیریت کنیم، چرا باید فضا را خالی کنیم و آن را به یک زمان دیگر موکول کنیم.

ضمن اینکه تعیین نیست بهمن ماه شرایط شیوع کرونا بهتر خواهد شد. لذا ما آمادگی کامل داریم با شرایط فعلی ترم آینده را آغاز کنیم و فرار کردن از مسائل و به آینده موکول کردن کاری را درست نمی کند.

همچنین ممکن است تعدادی نیز در این موضوع بخواهند شرایط را به هم بریزند. مثلاً فردی اصلاً داوطلب کنکور نیست و به دلایل اهداف و برنامه های خود اصلاً نمی خواهد در کشور ما آزمونی برگزار گردد. باید مراقب این گونه افراد باشیم.

اما از طرفی علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت معتقد است در خصوص زمان بازگشایی دانشگاه ها، قضاوت کردن زود است و استراتژی ما و وزارت علوم این است که ترم آینده دانشگاه ها به صورت تلفیقی از آموزش مجازی و غیر حضوری برگزار گردد و سعی ما بر این است که درصورت امکان دانشگاه ها و خوابگاه ها را شلوغ نکنیم و شاید با جذب عمده دانشجویان از بهمن ماه، کمی یاری کنیم که دانشجویان جدیدالورود کمتری وارد شوند و کوشش خواهیم کرد که دانشجویان ترم های آخر، زودتر فارغ التحصیل شوند و دانشکده ها، کلاس های درس و خوابگاه ها خلوت تر شوند.

با توجه به اینکه نتایج کنکور تا 20 مهرماه اعلام می گردد بنابراین برای ثبت نام ها، عملاً یک ماه از سال از دست می رود بنابراین هر یک از دانشگاه ها برنامه خاص خود را دارند.

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه شریف می گوید اگر پاییز با شیوع جدی بیماری روبرو شویم پیش بینی کردیم که اگر دانشجویان جدید بخواهند از اول آبان وارد شوند، ترم به صورت فشرده با تعداد واحد کمتر برای آن ها برگزار گردد و آغاز ترم دانشجویان دکتری را اول بهمن انجام دهیم. دانشجویان فعلی نیز آغاز ترمشان همان اول مهر خواهد بود.

بنابراین دانشجویان جدید زودتر از آبان ماه 99 نمی توانند وارد دانشگاه ها شوند البته اگر کنکور در موعد کنونی برگزار گردد و دیگر با تعویق مواجهه نگردد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1793

به "مشخص تکلیف دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید