درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه

به گزارش هنجس بلاگ، ایسنا نوشت: دولت عراق در بیانیه ای در مورد حملات ترکیه به شمال این کشور، بار دیگر خواستار توقف فوری این حملات شد.

درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه

غداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی نخست وزیری عراق در بیانیه ای گفت: نیروهای ترکیه مدتی است که علیه خاک عراق حملات متعددی انجام می دهند. ما علاوه بر محکومیت این اقدامات را که به روابط مستحکم و درازمدت میان دو ملت دوست، ضربه می زند، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه ای ضربه وارد می نماید علاوه بر این تعرض به حاکمیت، جان و اموال و دارایی های شهروندان عراقی است.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز و شدیداللحن ارائه کرد که در آن نامه ها تاکید شده است، عراق برای دستیابی به حق و حقوق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد نمود.

طلال همچنین توضیح داد: طرف ترکیه مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و اقتصادی عراقی ها است و این حملات نقض حاکمیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق و امنیت ملت آن به شمار می آید.

سخنگوی نخست وزیر عراق گفت: باید جامعه جهانی اقداماتی را با هدف تقویت ثبات منطقه و حمایت و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت ملت خود اتخاذ کند.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1291

به "درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید