رونق فراوری با توجه به میزهای ساخت داخل

به گزارش هنجس بلاگ، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست، رونق فراوری و توسعه ساخت داخل را مهم ترین برنامه های وزارت صنعت دانست و اضافه کرد: در راستای افزایش فراوری محصولات داخلی و حل مسائل صنعتگران از ابتدای امسال تا به امروز شش میز ساخت برگزار شده و دستاوردهای مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

رونق فراوری با توجه به میزهای ساخت داخل

مهدی صادقی نیارکی در نشستی با فعالان مالی منطقه کاشان، از برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات اطلاع داد و اضافه کرد: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از 456 میلیون یورو منعقد شده است و در نظر داریم تا با برپایی میز ساخت داخل تا انتها سال یک هزار و 400 میزان واردات را 10 میلیارد دلار کاهش دهیم.

او با بیان اینکه ایران در حوزه دانش آموختگان فنی مهندسی در رتبه سوم جهان قرار گرفته است، گفت: در صورت افزایش سهم بخش صنعت از فراوری ناخالصی داخلی آینده شغلی این فارغ التحصیلان نیز تأمین می گردد و به تبع آن نیز رونق فراوری و کاهش آمار بیکاران فارغ التحصیل را به دنبال دارد.

صادقی نیارکی، احتیاج نقدینگی بخش صنعت را 360 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تأمین این نقدینگی تمام کوشش خود را به کار می گیریم و با بانک های عامل نیز در حال مذاکره هستیم تا در رونق فراوری و پویایی هر چه بیشتر واحدهای فراوریی نقش بسزایی داشته باشند.

او ضمن تأکید بر تمرکز وزارت صمت بر افزایش صادرات به ویژه کشورهای همسایه توضیح داد: کشورهای همسایه همچون روسیه، ترکیه، پاکستان و سوریه از جمله کشورهایی هستند که به آنها صادرات صورت می پذیرد و در نظر داریم تا فرایند صادرات با تشکیل میز کالا یا گروه کالا تسهیل بخشیده گردد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واحدهای پیروز کاشانی در حوزه اسانس و عرقیجات گیاهان دارویی گفت: هرچه ارزش اضافه نموده بالاتر باشد، آن واحدهای فراوریی در زنجیره فراوری نقش مؤثرتری دارند و بر همین اساس بر اساس دستورالعمل های ابلاغی این واحدهای فراوریی برای معرفی به بانک های عامل در اولویت قرار دارند.

صادقی نیارکی ضمن اشاره به رشد 200 درصدی در صنعت الکتروموتور تأکید کرد: وجود محدودیت ها در زمینه های مختلف به ویژه واردات و تحریم ها علیه ایران موجب شده است تا این محدودیت ها به فرصت تبدیل گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: اتاق پیگیری های متعددی برای فراوریکنندگان منطقه کاشان انجام داده و این مسائل از مراجع مختلف همچون وزارت خانه و از افراد مسئول به ویژه نمایندگان مجلس پیگیری می گردد و در صورت احتیاج به نظرات کارشناسی نیز این اتاق یاری شایانی به صنعتگران ارائه می نماید.

محمود تولایی در نشست فعالان مالی با معاون وزیر صنعت در امور صنایع ضمن اشاره به برگزاری کلاس های مختلف متناسب با احتیاجهای صنعتگران اضافه کرد: اجلاس های مختلفی نیز در اتاق کاشان برگزار و صنعتگران به صورت مستقیم با مسئولان مسائل خود را در میان می گذارند و تصمیمات لازم نیز در این زمینه اتخاذ و دستورات لازم صادر می گردد.

تولایی با بیان اینکه اتاق کاشان در زمینه تسهیل ورود به کسب وکار کوشش فراوانی داشته است، گفت: اگر اختلافی نیز میان صنعتگران به وجود بیاید اتاق کاشان ورود پیدا نموده و سعی می گردد تا این موضوع به بهترین نحو به نتیجه مطلوب منتهی گردد.

او ضمن اشاره به برگزاری کارگروه های مختلفی همچون کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در اتاق کاشان اضافه کرد: در امسال ساخت و بهره برداری از نمایشگاه بین المللی کاشان به صورت جدی تر پیگیری شد به نحوی که در امسال نحوه دسترسی به این نمایشگاه به صورت جدی پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفت.

او با بیان اینکه عمده فعالیت منطقه کاشان در حوزه فرش است، تأکید کرد: دستگاه های مختلف در برپایی این نمایشگاه دخیل بودند و امیدواریم آغاز خوبی را داشته باشد و برپایی این نمایشگاه نیز آغازی برای برگزاری سایر نمایشگاه ها باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 174

به "رونق فراوری با توجه به میزهای ساخت داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق فراوری با توجه به میزهای ساخت داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید