گوگل کارمزد 30 درصدی پلی استور را برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، گوگل ساعاتی قبل اعلام نمود که کارمزد مربوط به فروش اپلیکیشن ها و محصولات دیجیتالی برای توسعه دهندگانی که در یک سال کمتر از 1 میلیون دلار درآمد دارند، از 30 درصد به 15 درصد می رسد. در همین زمینه باید به اقدام مشابه اپل هم اشاره کنیم که چند ماه قبل خبر آن منتشر شد. این قانون جدید گوگل از تاریخ 1 ژوئیه 2021 (10 تیر 1400) اجرا می گردد.

گوگل کارمزد 30 درصدی پلی استور را برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می نماید

به گفته گوگل، حدود 99 درصد از توسعه دهندگان مشمول این قانون هستند و این یعنی شرکت ها مثلا می توانند با این درآمد مازاد حقوق بیشتری به کارکنان خود پرداخت نمایند. گوگل اعلام نموده که طی ماه های آینده جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام خواهد شد.

همان طور که احتمالا می دانید، این تصمیم گوگل فقط برای خیرخواهی صورت نگرفته است. چند ماه قبل شرکت Epic که سازنده بازی Fortnite است از دو شرکت اپل و گوگل به دلیل اصرار برای استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای آن ها شکایت کرد و گفت که این دو شرکت با انجام این کار، قوانین ضد انحصار را نقض نموده اند.

شرکت Epic با مطرح کردن این شکایت، کوشش کرد که حمایت توسعه دهندگان کوچک را جلب کند. اما حالا گوگل هم مانند اپل با وضع این قانون جدید، رضایت بخش بزرگی از توسعه دهندگان را به دست می آورد ولی در عین حال، شرکت های بزرگی مانند Epic باید همچنان کارمزد 30 درصدی را به گوگل پرداخت نمایند.

باید خاطرنشان کنیم که طبق آنالیز های انجام شده، مجموع درآمد 98 درصد از توسعه دهندگان اپ استور اپل که می توانند از این قانون جدید بهره مند شوند، کمتر از 5 درصد درآمد کل این پلتفرم را تشکیل می دهد. احتمالا این موضوع برای گوگل پلی استور هم صدق می نماید و این یعنی اگرچه درآمد گوگل از طرف توسعه دهندگان کوچک نصف می گردد، اما به صورت کلی ضرر ناچیزی را تجربه خواهد نمود.

منبع: Android Authority

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2770

به "گوگل کارمزد 30 درصدی پلی استور را برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل کارمزد 30 درصدی پلی استور را برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید